امروز چهارشنبه، ۲ آبان ۱۴۰۳

مدیرعامل گروه سایپا: تحویل شاهین پلاس سه ماه زودتر از موعد انجام شد

مراسم آغاز تولید انبوه و تحویل اولین سری از خودرو شاهین پلاس به مشتری با حضور مدیرعامل گروه خودرو سازی و جمعی از معاونان و مدیران گروه سایپا برگزار شد.

به گزارش فراسو به نقل از سایپانیوز، جواد توسلی مهر، مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا در حاشیه مراسم تولید انبوه و تحویل خودرو شاهین پلاس به مشتریان در جمع خبرنگاران گفـت: خودرو شاهین گروه سایپا جزء محصولات باکیفیت بازار است و با توجه به دریافت نظرات مشتریان در خصوص قوای محرکه شاهین، این موضوع در دستورکار متخصصان گروه سایپا قرار گرفت و در حال حاضر شاهد تولید شاهین پلاس با قوای محرکه ME16 با آپشن های جدید و ارسال آن به بازار هستیم که مطمئنا باعث افزایش رضایت مشتریان خواهد شد. این محصول دارای آپشن های جدیدی همچون صندلی برقی، گرمکن صندلی و … است و پیش بینی می کنیم که باعث افزایش رضایت مندی برای این خودرو باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز تولید انبوه شاهین پلاس با ظرفیت تولید ساعتی ۲۰ دستگاه آغاز شده و تحویل آن نیز سه ماه زودتر از موعد انجام شد و تحویل بعدی این محصول نیز قطعا زودتر از موعد خواهد بود.

توسلی مهر در خصوص تعهدات سایر محصولات گروه سایپا گفت: ابتدای امسال حدود ۴۵ هزار دستگاه تعهدات معوق داشتیم که در حال حاضر به ۱۳ هزار دستگاه کاهش یافته و با وجود تمام مشکلات پیچیده ای که در صنعت خودرو وجود دارد انجام شده است. کمبود نقدینگی و تحریم های بین المللی شرایط را بسیار سخت کرده، با این حال گروه سایپا موفق شد همچون سال گذشته تولید را انجام دهد و تا اواسط آبان ماه از تولید سال قبل عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه سایپا در خصوص مشکلات موجود که باعث کاهش تولید شده، افزود: بخش عمده افت تولید به دلیل تصمیماتی است که از طرف متولیان این حوزه انجام شده چراکه تخصیص ارز با مشکل روبرو است و در دو ماه تابستان مشکلات قطعی برق باعث کاهش روند تولید شد. علاوه بر این مشکلات کمبود نقدینگی هم تاثیر زیادی داشته و تولید حدود ۲ درصد نسبت به سال قبل عقب تر هستیم، البته تا اواسط آبان ماه از تولید سال گذشته عبور خواهیم کرد و تا پایان سال رشد تولید مناسبی نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۷۵ هزار دستگاه تولید شده و برنامه هدف گزاری شده تولید امسال حدود ۵۶۰ هزار دستگاه است گفت: تا کنون حدود ۲۷۵ هزار دستگاه تولید شده و در مهرماه سال جاری رکورد ماهیانه تولید طی دو سال اخیر با تولید ۴۷ هزار و ۴۳۷ دستگاه شکسته شده است.

توسلی مهر در خصوص تغییر قیمت محصولات گروه سایپا گفت: متاسفانه یکی از مشکلات عمده برای دو خودروساز بزرگ کشور تغییر قیمت در نهاده های تولید است که باید به نحوی قیمت تمام شده مواد و قطعات کنترل شود چراکه با شرایط موجود قیمت تمام شده بسیار بالا خواهد بود و خودروسازان محصولات خود را با زیان عرضه می کنند و امیدواریم مسولین مربوطه در دولت و مجلس با تصمیم سازی درست به پایداری و شکوفایی صنعت خودرو کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه مجموع نیاز بازار و حوزه صادراتی، حدود ۱٫۵ میلیون دستگاه خودرو در سال است، گفت: برنامه گروه سایپا تا سال ۱۴۰۷ تولید ۹۵۰ هزار دستگاه محصول خواهد بود که بخشی از این  تعداد در حوزه صادرات است. در خصوص صادرات محصول، بازارهای صادراتی نیاز به زیرساخت های صادراتی دارد تا بتوانیم به کشورهای منطقه، کشورهای آفریقایی و کشورهای امریکای جنوبی محصول صادر کنیم.

مدیرعامل گروه سایپا در خصوص ارائه خدمات در شبکه نمایندگی ها گفت: به لحاظ کیفی سایپایدک رتبه اول شرکت ارائه دهنده خدمات خودرویی را از طرف سازمان بیرونی دریافت کرده که دلیل آن افزایش تامین قطعات و کیفیت خدمات در شبکه نمایندگی های سایپا است. کمبود قطعات در نمایندگی ها در سال جاری به نسبت سال قبل صد درصد کاهش یافته و نتیجه این تامین، ماندگاری کمتر خودرو در نمایندگی ها است.

وی در خصوص تولید خودرو نیسان زامیاد در سال جاری گفت: برای این خودرو تا پایان سال مجوز تولید دریافت کرده ایم و بعد از آن محصول جدید جایگزین و به تولید انبوه خواهد رسید و بر اساس پیش بینی تا اردیبهشت ماه سال آینده محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد و تولید نیسان زامیاد صرفا برای بازارهای صادراتی خواهد بود.

توسلی مهر گفت: محصولات جدیدی در دستورکار شرکت های گروه سایپا قرار دارد، محصول جدید C3XR سیتروئن به زودی در سایپاکاشان تولید خواهد شد. همچنین محصولات شرکت سایک که از معتبرترین شرکت های خودروساز جهانی است به زودی در پارس خودرو تولید و عرضه خواهد شد. در حوزه خودروهای تجاری نیز در شرکت سایپادیزل چندین محصول جدید به تازگی تولید و در هفته گذشته به بازار عرضه شد. در شرکت زامیاد نیز محصولات جدید تجاری، سواری و مسافری طراحی و به زودی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم به صورت نمادین به ۱۰ مشتری توسط مدیرعامل گروه سایپا خودرو شاهین پلاس تحویل داده شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lGRHiD