امروز چهارشنبه، ۲ آبان ۱۴۰۳

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: سازمان بیمه سلامت به وظایف قانونی خود عمل کرده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران یکی از دستگاه‌های دولتی محسوب می‌شود که در حد توان به وظایف قانونی خود عمل کرده و در این سازمان، سوء مدیریت مشاهده نمی‌شود.

به گزارش فراسو به نقل از سازمان بیمه سلامت، حسینعلی شهریاری در سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، افزود: در طول تمام سال‌هایی که در مجلس حضور دارم، کسی چنین گلایه‌ای نداشته که مشکلی در بیمه سلامت داشته و انجام نشده است. در سال‌های اخیر هم با حضور دکتر ناصحی، سازمان بیمه سلامت به خوبی اداره شده است. حوزه سلامت، تنها حوزه‌ای محسوب می‌شود که در کمیسیون بهداشت و درمان، نسبت به آن، نگاه سیاسی وجود ندارد و تلاش می‌شود همواره به وزارت بهداشت کمک شود.

وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت در تمام نقاط کشور، کار بسیار بزرگ و سختی را پیگیری کرده و در تلاش هستند که درد بیماران را کم کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: حداکثر پرداختی از جیب مردم بر اساس قوانین بالا دستی باید ۳۰ درصد باشد و شاید فقط در دو سال در دولت دوازدهم این اتفاق رخ داد و به جز آن، هیچ وقت این اتفاق تکرار نشد و در حال حاضر میزان پرداختی از جیب مردم بیش از ۵۰ درصد است که البته مشکل بیمه محسوب نمی‌شود و به دلیل کمبود منابع است.

شهریاری گفت: گاهی منابع مالی تحقق پیدا نکرده و گاهی تخصیص نیافته است و در نتیجه مشکلاتی ایجاد می‌شود. در سال‌های اخیر، سازمان بیمه سلامت ایران قوانینی که ابلاغ شد را اجرایی کرده و مقداری از مشکلات بیماران کم شد، ولی اگر هنوز مردم در پرداختی مشکل دارند، به دلیل عدم تحقق منابع مالی است.
وی اظهار کرد: در دولت چهاردهم امیدواری بیشتری داریم، زیرا رییس دولت شخصی است که همواره از دولت‌ها مطالبه داشتند که قانون را اجرا کنند و در حال حاضر نیز مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان از دولت می‌خواهد که قانون اجرا شود. البته از تصویب برخی قوانین، سال‌ها گذشته و شاید به تغییراتی نیاز باشد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همه در تلاش هستند که نگرانی بیماران را کاهش بدهند؛ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به قدرت دفاعی و حوزه سلامت افتخار کند و در واقع می‌توانیم بگوییم شاخص‌های خوبی در این زمینه قابل ارائه است. بسیاری از هموطنان از خارج کشور برای دریافت خدمات فوق تخصصی به ایران مراجعه می‌کنند، زیرا هزینه‌های درمان در ایران با سایر کشورها قابل مقایسه نیست.
وی افزود: شاید حدود ۲ هزار سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت کنند؛ اگر منابع این سازمان‌های مردم نهاد و خیرین را به هزینه بودجه دولت اضافه کنیم، مبلغ بسیار بزرگی است و با این وجود، مردم همچنان مشکلاتی در هزینه‌های درمانی دارند.

شهریاری گفت: امیدواریم در زمینه بودجه ۱۴۰۴ نیز که امروز رییس جمهور به مجلس ارائه کرده، به مشکلات حوزه سلامت توجه شده باشد. خیرین یکی از پایه‌های اساسی حوزه سلامت هستند و امیدواریم کمک کنند تا دغدغه‌های مردم کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ka5mPi