امروز پنج شنبه، ۱ آذر ۱۴۰۳

توضیحات تکمیلی بیمه مرکزی درباره حقوق و مزایای کارکنان نهاد ناظر صنعت بیمه

پیرو درج گزارشی در خصوص حقوق کارکنان بیمه مرکزی در برخی رسانه ها، نهاد ناظر صنعت بیمه با صدور اطلاعیه ای برای تنویر افکارعمومی به ارایه توضیحات تکمیلی در این خصوص مبادرت کرد.

به گزارش فراسو، متن کامل این توضیحات بدین شرح است:
►بارگذاری جداول حقوق و مزایای پرداختی به شاغلان در پرتال بیمه مرکزی به استناد ماده (۱) مصوبه شماره ۱۱۸۷۹۲/۱ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور مبنی بر شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به داده های باز دستگاه های اجرایی و الزام دستگاه های اجرایی برای شفافیت در اطلاع رسانی انجام گرفته و این موضوع به صورت منظم در بیمه مرکزی صورت می گیرد و مورد اخیر نیز از یک ماه پیش در پرتال بیمه مرکزی موجود و در دسترس بوده است.
►حدود ۳۰ درصد از سرجمع رقم جدول منتشر شده به مواردی چون” کسورات بازنشستگی سهم سازمان”،”پس انداز کارکنان”، ” بیمه های عمر و حوادث کارکنان دولت”، “کسورات بهداشت سهم سازمان”، ” هزینه بازخرید سنوات خدمت کارکنان” و “بازخرید مرخصی” اختصاص دارد و جزو پرداختی به کارکنان نمی باشد، بنابراین برداشت رسانه ها از ارقام جدول فوق دقیق نیست.
►بخشی از سرجمع رقم ذکر شده در جدول به تکالیف قانونی مانند جوانی جمعیت و … اختصاص دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7sKr0s