مصطفی سالاری، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در دومین نشست از سلسله جلسات تحول دیجیتال در دوره مدیریتی جدید و با موضوع ارتقای وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان با تأکید بر ضرورت بازنگری و تکمیل فرآیندهای تحول دیجیتال گفت: فرآیند خدمات غیرحضوری در سازمان باید به نحوی مورد بازنگری و تکمیل قرار بگیرد که تمامی فرآیند بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری و مداخله نیروی انسانی انجام شود.
به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری با تأکید بر اینکه تحول دیجیتال فراتر از مباحث فنی، یک بعد اجتماعی هم دارد، گفت: برای تحقق تحول دیجیتال باید به مباحث و الزامات اجتماعی این تحول نیز دقت داشت. مسئله دیگر این است که برای تحقق این تحول در موضوعات مربوط به حوزه درمان، نیازمند همکاری و همراهی وزارت بهداشت هستیم و الزامات و مشوقهای لازم نیز برای تغییر فرآیندها در تعامل با سایر فعالان این حوزه باید با دقت مدنظر قرار بگیرد. لذا اگرچه در بخشهایی که به طور کامل مربوط به سازمان است، این مسیر تحولی باید با سرعت بیشتر اجرایی شود اما باید برای همراهی سایر فعالان حوزههای مرتبط نیز برنامهریزی لازم انجام شود.
وی افزود: فراتر از پیگیری تحول دیجیتال در ساختار کلان و موضوع تمرکز اطلاعات در سازمان که باید به شکل راهبردی برنامهریزی و اجرا شود؛ خدمات فعلی نیز باید به نحوی توسعه یابد تا به طور کامل و واقعی به صورت غیرحضوری ارائه شود.
سالاری تاکید کرد: اگر هنوز بخشی از فرایند یک خدمت، هر چند اندک، نیاز به حضور در شعبه یا کارگزاری دارد؛ این فرایند باید مورد بازنگری و تکمیل قرار بگیرد زیرا سرویس غیرحضوری از دید ما سرویسی است که به حضور استفادهکننده در شعبه یا کارگزاری و همچنین به مداخله کارشناس نیاز ندارد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: در جلسات آتی و با حضور برخط ادارات استانی، هر هفته خدمات سازمان از منظر تکمیل فرایندها مورد بررسی قرار گرفته و گروهی هم این فرایند را از منظر تست کاربر، مورد ارزیابی و کنترل قرار میدهند تا اطمینان حاصل شود که کار به درستی انجام شده است.