امروز چهارشنبه، ۲ آبان ۱۴۰۳

محمد آقامحمدی: اولین مشکل پزشکی خانواده، تامین منابع مالی آن است

مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اولین مشکل پزشکی خانواده، تامین منابع مالی آن است، ولی مشکل دیگر این بود که پزشکان در جنوب شهر حضور ندارند و در نتیجه به تغییر ساختاری نیاز است تا عدالت پزشکی تغییر پیدا کند.

به گزارش فراسو به نقل از بیمه سلامت، علی آقا محمدی در سی‌امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، افزود: وقتی ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار را در اول آبان ۱۴۰۰ شناسایی کردیم، مقام معظم رهبری با طرح پیشنهادی موافقت کردند که یک اقدام جامعه محور را سازمان بدهیم. در محله دروازه غار تهران در دوران کرونا، تمام کسانی که در آن محله حضور داشتند، با کمک خود افراد حاضر در آن محل‌ها آزمایش می‌شدند و اگر علائم کرونا داشتند، برای واکسن یا درمان ارجاع داده شده و از آنها حمایت می‌شد.

وی ادامه داد: وقتی برای اجرای پزشکی خانواده به این محله مراجعه کردیم، دیدیم که ۶۵ درصد مردم محله دروازه غار تهران تحت پوشش بیمه نیستند. بنابراین به دنبال پوشش بیمه‌ای رفتیم. در شهر تهران ۱۷۶ منطقه کم برخوردار داریم. پس از مشخص شدن این مناطق، توافق نامه‌ای با بیمه سلامت امضا و آیین نامه‌ها را آماده کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: پس از آغاز این طرح، حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و می‌توان گفت امروز فرد بدون بیمه نداریم و اگر کسی پوشش بیمه درمانی ندارد، می‌تواند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرد.

آقا محمدی گفت: همچنین صندوق بیماری‌های خاص، صعب العلاج و نادر با ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز به کار کرد و افراد زیادی بدین ترتیب به آرامش رسیدند. همچنین در برخی موارد، تمام زندگی فرد نابود می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/G2VjFA