امروز یکشنبه، ۴ آذر ۱۴۰۳

تأثیرگذاری دریافت به موقع حق بیمه‌ و وصول مطالبات در رضایتمندی آحاد جامعه

مدیر عامل بیمه آتیه سازان حافظ گفت: وصول به موقع مطالبات این شرکت و دریافت به موقع حق بیمه‌ها بر عملکرد ما و در نهایت ایجاد رضایتمندی در آحاد جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، علیرضا نمازی با اشاره به آغاز هفته بیمه سلامت گفت: جامعه سالم بسترساز توسعه، رشد و شکوفایی در تمامی عرصه‌ها محسوب می‌شود و برای تحقق این مهم نیازمند همکاری، هماهنگی و مشارکت فعال میان سازمان‌های مختلف با حوزه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر هستیم.

وی اظهار کرد: آتیه سازان حافظ تنها بیمه غیر تجاری است که با استفاده از نیروی‌های متخصص سعی می‌کند بدون دریافت هرگونه بودجه دولتی، مطلوب ترین خدمات ممکن را به مشتریان خود ارائه دهد.
مدیر عامل بیمه آتیه سازان حافظ، با بیان اینکه آتیه سازان حافظ توسط ۹ هزار و ۶۹۰ مرکز طرف قرار داد خود به بیمه شدگان خدماتی را طبق قرارداد بیمه تکمیلی درمان مربوطه ارائه می‌دهدگفت: در انتخاب مراکز درمانی، تشخیصی و دارویی، طرف قرارداد و خرید بسته‌ خدمتی، معیار ما کیفت خدمات است و عموما با بررسی‌های که صورت می‌گیرد سعی می‌کنیم با مراکزی که بار مراجعه بیمه‌شدگان به آنها زیاد است، قرارداد منعقد کنیم تا بیمار مجور نباشد هزینه‌ای از جیب پرداخت کند.
نمازی با بیان اینکه آتیه سازان حافظ خود را در قبال بازنشستگان مسئول و متعهد می‌داند تصریح کرد: این شرکت تنها شرکت غیر تجاری است که بیش از دو دهه است پای بازنشستگان ایستاده است و حذف و یا حتی تضعیف آن خسارات جبران ناپذیری به نظام سلامت و اقشار آسیب پذیر جامعه وارد می کند.
وی با بیان اینکه بازنشستگی هم زمان با شروع بیماری‌های دوران سالمندی و افزایش هزینه‌های درمان است گفت: بسیاری از قراردادهایی که آتیه سازان حافظ در مناقصات آن شرکت می‌کند، قراردادهای پر ریسک و پر خسارتی هستند که حتی معروفترین بیمه‌های تجاری از پذیرفتن آنها و یا حتی حضور در مناقصات آن امتناع می‌کنند.
نمازی تاکید کرد: آتیه سازان حافظ تلاش می‌کند تا نقش خود را در حفظ سلامت و آرامش روانی اقشار آسیب پذیر جامعه ایفا کند و در راستای مسئولیت اجتماعی که بسیار به آن پایبند است و عمل به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ” کاری کنید بیمار جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد” گام بردارد.
مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ تصریح کرد: در این راستا و در جهت تحقق فرمایش رهبری ما نیازمند یاری و همکاری سازمان‌های دیگر نیز هستیم، قطعا وصول به موقع مطالبات شرکت و دریافت به موقع حق بیمه‌ها بر عملکرد ما و در نهایت ایجاد رضایتمندی در آحاد جامعه تاثیر گذار خواهد بود.
وی ادامه داد: در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و صیانت از بیمه شدگان در قرارداد بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی فراتر از بسته خدمتی مورد تعهد عمل کرده‌ایم، به طوری که با هماهنگی کانون‌ها خدمات ویژه و بالاتر از سقف تعهد به افراد نیازمند، حمایت درمانی ارائه شده است .
مدیر عامل بیمه آتیه سازان حافظ اظهار داشت: شرکت آتیه سازان حافظ با برخورداری از شبکه گسترده شعب و نمایندگی‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد و کارشناسان متخصص در حوزه درمان، به عنوان تنظیم کننده نرخ بیمه تکمیلی عمل می‌کند و همواره سعی دارد شرایط نرخ گزاری را در حالتی نگه دارد که به آحاد جامعه فشار مالی تحمیل نشود .
نمازی گفت: عملکرد ۱۴۰۲ نشان می‌دهد نظم در عمل به تعهدات از پذیرش تا مرحله رسیدگی و تایید حواله مطابق با مفاد قرارداد ایجاد شده است .

نمازی بیان داشت: پرداخت خسارت‌های درمان به بیمه شدگان و مطالبات مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نظم مشخصی دارد و در بزرگترین قرارداد، خسارت بیمه شدگان یک ماه جلوتر از حق بیمه پرداختی، محاسبه و به حساب بیمه شدگان واریز شده است.
وی با بیان اینکه در قرارداد ستاد وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به اذعان خود بیمه گزاران، رضایتمندی بالای ۸۷ درصدی ایجاد شده است گفت: در رابطه با قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری به دلیل خدمات بهتر به بازنشستگان کشوری، هم اکنون در قالب بیمه اکمل خدمات کاملی را به بازنشستگان این صندوق خدمات ارائه می‌دهیم، تا شرایط بیمه تکمیلی این قشر اصلاح شود و به لطف خدا رضایتمندی بالایی حاصل شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/I0DF1i