امروز دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳

پایان موفقیت‌آمیز دوره دیجیتالی‌سازی درصنعت نفت و گاز در گروه انرژی پاسارگاد

دوره “دیجیتالی‌سازی کاربردی در صنعت نفت و گاز” که توسط گروه انرژی پاسارگاد با همکاری پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شد،پس از برگزاری هشت جلسه هفتگی، ۲۸ شهریور به پایان رسید.
به گزارش فراسو، این دوره بر تاًثیر فناوری های دیجیتال بر تحول صنعت نفت و گاز متمرکز بوده و موضوعات کلیدی همچون: تکنولوژی های دیجیتال و کاربرد آن ها، دوقلو های دیجیتال، نگهداری پیش‌بینانه و تخمین عمر تجهیزات، خلاقیت و نوآوری در دیجیتال‌سازی، تحلیل داده های بزرگ و اتوماسیون در بخش های بالا دستی، میان دستی و پایین دستی نفت و گاز را مورد بررسی قرارداد.
مدت‌زمان دوره ۶۴ ساعت بود و اساتید دوره: دکتر محمدباقر غزنوی قوشچی و دکتر علی شاکر، و تیم آموزشی: ملیکا بهمن‌آبادی، محمد ایمان حسین نیا و رضا مالمیر بودند که با ثبت ۲۵۶۰ نفرساعت آموزش، اثربخشی ۸۸٫۸ درصدی را از نگاه مخاطبان به ثبت رساند.
شرکت کنندگان در این دوره، گروهی پرانرژی از بخشهای مختلف صنعت در حوزه هایی نظیر: مطالعات مخزن، هوش مصنوعی، تحلیل داده، حفاری و بهره‌برداری و … و دانشگاه در رشته های مختلفی نظیر: مهندسی نفت، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی شیمی بودند که به بحث ها و تمرین های عملی در مورد فناوری های دیجیتالی سازی پرداختند.
فارغ‌التحصیلان این دوره، اکنون توانایی بیشتری برای رهبری و حمایت از طرح های تحول دیجیتال در سازمان های خود را دارند که بهبود و کارایی عملیاتی و پایداری را به همراه خواهد داشت.
گروه انرژی پاسارگاد با نگاه به آینده، دوره ها و برنامه های دیگری را نیز با هدف ترویج تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز در دستور کار خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7NFyaM