امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

مدیر HSE شرکت آریاساسول: برای پیشگام بودن در عرصه ایمنی فرایند به تحول دیجیتال نیاز داریم

مدیر HSE شرکت پلیمر آریاساسول در همایش ایمنی فرایند بر ضرورت تحول دیجیتال و ورود به حوزه هوش مصنوعی در زمینه ایمنی فرایند تأکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، اردوان فرزین‌پور، مدیر HSE شرکت در پایان دومین همایش ایمنی فرایند، ضمن قدردانی از زحمات اداره کل HSE وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر اجرای این همایش گفت: از اسفند ماه ۱۴۰۲ در جلسات با همکاران به چند رویکرد برای اجرای همایش رسیدیم که یکی شناسایی الگوهای برتر بود.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌ها در حوزه ایمنی فرایند اقدام‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند که شاید از دید دیگران پنهان مانده باشد، تصریح کرد: برگزاری این همایش فرصتی برای آگاهی و الگوبرداری از این تجارب برتر به‌ویژه در حوزه ارزیابی ریسک و تحول دیجیتال است.

بلوغ هوش مصنوعی و ورود به حوزه تصمیم‌سازی

مدیر HSE شرکت پلیمر آریاساسول به اهمیت تحول دیجیتال در این حوزه اشاره کرد و افزود: برخی شرکت‌های منطقه هزینه‌های کلانی را برای این موضوع در نظر گرفته‌اند و هوش مصنوعی به‌زودی به بلوغ می‌رسد و در زمینه تصمیم‌سازی وارد می‌شود.

فرزین‌پور ادامه داد:  تا ۵ سال آینده اگر به سمت دیجیتالیزیشن و الکترونیکی کردن فرایند نرویم و بیگ دیتا ایجاد نکنیم، با چالش مواجه خواهیم بود.

وی مراحل مختلف برای برگزاری همایش را تشریح کرد و گفت: ۹۰ اظهارنامه یا الگوی برتر از شرکت‌ها دریافت کردیم که بسیار چشم‌گیر بود از این میان ۱۰ مورد انتخاب و برای صحت سنجی بازدیدهایی از شرکت‌ها انجام شد.

لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه هوش‌مصنوعی برای ایمنی فرایند

مدیر HSE از نیاز برای آینده دیجیتال ترنسفورمیشن یاد کرد و گفت: با شرکت و دانشگاه‌های بسیاری برای هوش مصنوعی جلسه داشتیم که می‌توان گفت ۹۰ درصد توانایی این کار را ندارند، چرا که اجرای آن توانایی و زیرساخت نرم‌افزار و سخت‌افزاری می‌طلبد که شاید کمتر از ۱ درصد در کشور داریم.

فرزین‌پور تصریح کرد: شرکت‌های بسیار خوبی در عرصه بین‌الملل وجود دارد که به‌دلیل تحریم نمی‌توانیم به سمت آنها برویم اما می‌توانیم از آنها الگو بگیریم.

وی از ارزیابی ریسک در مدیریت فرایند به‌عنوان مهم‌ترین فاکتور یاد کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم فضاهای بسیار جدیدتری در همین همایش باز کنیم که مشارکت شرکت‌های بیشتری را می‌طلبد.

تقدیر از الگوهای برتر ارائه شده در همایش

در پایان این همایش از شرکت‌های ارائه دهنده الگوهای برتر تقدیر و قدردانی شد.

شرکت‌های پتروشیمی لردگان، پتروشیمی نوری، پتروشیمی زاگرس، نفت و گاز پارس، پتروشیمی بندر امام، گاز استان اصفهان و پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی در بین الگوهای منتخب این همایش بودند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/SI7Pf6