امروز دوشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۳

حمایت از تولید؛ رویکرد مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت رویکرد مدیریت شعب استان اصفهان حمایت از تولید بوده است.

به گزارش فراسو، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان اصفهان اظهار داشت: استان از ابزارها و امکانات برای حمایت از واحدهای تولیدی بهره جسته است، طی دوره اخیر مدیریتی شاهد اقدامات متعددی برای توسعه عملیات بانکی در استان بوده ایم، شاخص ها طی دوره هایی رشد داشته اند، البته در این دوره باید تلاش داشته باشیم شاخص ها به روند مثبت خود بازگردند.

وی افزود: برداشت من از این جلسه بسیار مثبت است، در دوره ای که فرصت کمتری برای سفرهای استانی فراهم است حضور همکاران استانی برای ارزیابی عملکرد، فرصتی برای مرور عملکردها، شناخت نقاط ضعف و قوت و همفکری برای ارتقای سطح عملکرد استانها است. هدف از برگزاری این جلسات احیانا کمک به همکاران استان و ایجاد انگیزه در همکاران برای ادامه مسیر خدمت و همچنین دستیابی به دستاوردهای بالاتر است. در این جلسات مباحث از سوی واحدهای اجرایی و ستادی حاضر مطرح می‌شود و با استماع و برآیند نظرات، نتایج و نکاتی برای جمع بندی به دست می‌آید.
شیخ حسینی تاکید کرد: نرخ مناسب تجهیز منابع و قیمت تمام شده پول از دستاوردهای کم نظیر استان است که زیرساخت مناسبی برای حمایت از تولید و همچنین تراز مثبت مالی استان ایجاد نموده است. سهم سی درصدی درآمدهای مشاع نشان دهنده این است که استان در ارتقای درآمدهای غیر مشاع و همچنین ارائه خدمات تخصصی بانکی عملکرد بالایی داشته است. توجه به تولید در استان مهم صنعتی کشور نیز بسیار پسندیده است. وضعیت اعتبارات اسنادی صادر شده نیازمند تدابیری است، چنانچه سهم تعاونی ها در بهره‌مندی از اعتبارات اسنادی صادر شده بالا باشد، عملکرد استان وجاهت بیشتری داشته و در حد بالاتری قابل توجیه است.
این مقام بانکی خاطر نشان کرد: استان اصفهان در راستای سیاست های اعتباری از ابزارهای نوین تامین مالی از جمله اوراق گام، بدهی و صکوک بهره گرفته است، استان به لحاظ تعدد واحدهای صنعتی نیز واجد مزیت های فراوانی در این زمینه است.
وی یادآور شد: میانگین مانده منابع در استانهای درجه یک حدود ۵٫۲ همت است، شاخص استان اصفهان هم اکنون ۴٫۳ همت است، در این زمینه نیز نیاز به تلاش بیشتر وجود دارد. با توجه به این که وضعیت استان در عملکرد و پیگیری اعتبارات اسنادی صادر شده نیازمند تلاش است انتظار می رود طی دو ماهه آینده اقدامات مناسبی صورت پذیرد، همچنین برای دو ماهه پیش رو نیز مساعدت هایی برای تخصیص به استان به عمل می‌آید. البته طی این مدت مساعدت‌هایی از سوی ستاد وجود داشته تا عملکرد استان در خصوص تبصره ۱۸، شهرک‌های صنعتی و سایر تکالیف در سطح قابل قبول باشد.
حمید رضا البرزی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: رویگرد همکاران ستاد در ارزیابی استان رویکردی جامع و برای ارتقای جمیع شاخص ها بوده است و صرفا اتکا به تحلیل وضعیت اعتبارات اسنادی نبوده است، مدیر استان دارای پیشینه و تجربه مناسب اعتباری است و این مزیتی برای استان است، استان در نظر داشته باشد تا از اهداف کمی مشخص شده برای شاخص ها فاصله نگیرد، همچنین نسبت مصارف به منابع در استان نیازمند دقت و تدابیر جدی است تا به نرم استاندارد شبکه بانکی نزدیک شود.
وی ادامه داد: انتظار از اصفهان به عنوان استان واجد مزیت های متعدد اقتصادی این است که بار استانهای کمتر برخوردار را به دوش بکشد. استانها دقت کنند تا وضعیت شاخص npl را کنترل کنند تا بانک توسعه تعاون همانند دوره اخیر در تحقق این شاخص در سطح مساعد موفق باشد. تحمیل هزینه های معوقات مشکوک الوصول اثرات منفی بر شاخص کفایت سرمایه دارد.
در این جلسه معاونین مدیر عامل، مدیران و روسای ادارات ستادی مطالبی را در رابطه با عملکرد استان ارائه دادند. محمد علی محترم مدیر شعب استان اصفهان، معاونین، تعدادی از روسای شعب و روسای دوایر استان نیز توضیحاتی راجع به عملکرد استان و برنامه های پیش رو مطرح نمودند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ov6YgJ