امروز چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳

بررسی خدمات صندوق بیماری های صعب العلاج در نشست مشترک مسئولان بیمه سلامت و حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی

در نشست مشترک مسئولان بیمه سلامت، مدیر کل و مسئولان ارتباطات مردمی حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در خصوص خدمات صندوق بیماری های صعب العلاج بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش فراسو به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج به منظور جبران بخشی از هزینه های درمان این بیماران و کاهش پرداخت از جیب بیماران به همت نمایندگان مجلس از سال ۱۴۰۱ تاسیس شد. این صندوق تاکنون خدمات بسیاری را به بیماران دارای نشان در گروه های مختلف و در بیمارستان های دولتی دانشگاهی ارائه داده و به گفته مسئولان سازمان بیمه سلامت با افزایش اعتبارات و منابع این سازمان خدمات دهی به بیماران خاص افزایش پیدا می کند.

در این نشست پیشنهاد شد؛ با توجه به آغاز به کار مجلس جدید و مراجعه بیماران مبتلا به بیماری های خاص به دفتر رییس مجلس برای پیگیری و طرح دغدغه ها و مشکلات مربوط به بیماری خود؛ از عملکرد صندوق صعب العلاج و چگونگی خدمات دهی به بیماران اطلاع رسانی های لازم انجام شود. همچنین دراین جلسه در خصوص تعیین بودجه صندوق و اعتبارات مورد نیاز برای حمایت های بیشتر از بیماران خاص و صعب العلاج نیز مباحتی مطرح شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/kOtei4