امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

بازدید سرپرست و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه از کارخانه نوآوری پلنت

طی دیدار دکتر لیلی نیاکان سرپرست پژوهشکده بیمه با دکتر ایمان ارسطو مدیرعامل شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت)، ضمن بازدید از فضای کار اشتراکی و ظرفیت‌های کارخانه نوآوری پلنت، زمینه‌های همکاری مشترک دو مجموعه در حوزه فناوری‌های نوین بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فراسو به نقل از روبط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که صبح روز  ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ به میزبانی شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت) برگزار شد، دکتر نیاکان سرپرست پژوهشکده بیمه ضمن اشاره به تعاملات گذشته دو مجموعه، تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این میان پژوهشکده بیمه و کارخانه نوآوری پلنت به امضا رسیده است را بسیار جامع و کامل خواند و با تاکید بر ضرورت روی آوردن صنعت بیمه به سمت نوآوری افزود، زمینه‌های همکاری مشترک به خوبی در این تفاهم‌نامه لحاظ شده است و ظرفیت‌های پژوهشکده بیمه به طور کامل برای همکاری موثر میان دو مجموعه به کار گرفته خواهد شد.
سرپرست پژوهشکده بیمه پس از ارائه توضیحاتی در زمینه نحوه انتخاب ایده برتر در همایش سالانه بیمه و توسعه، تصریح کرد؛ راه‌اندازی میزهای تخصصی متناسب با نیازهای علمی و پژوهشی صنعت به ویژه در حوزه نوآوری در پژوهشکده بیمه در دستور کار قرار دارد.
دکتر نیاکان موضوع همایش بیمه و توسعه امسال، رضایت‌مندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه را از اصول اساسی صنعت و محور فعالیت‌های پژوهشکده بیمه برشمرد و با اشاره به اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت آزمایشگاه ریسک در همکاری‌های مشترک با شبکه نوآفرینی سرآمد، خواستار برگزاری رویداد استارتاپی با همکاری شرکت‌های بیمه در روزهای منتهی به همایش بیمه و توسعه سال جاری شد.
وی همچنین از برنامه‌ریزی پژوهشکده بیمه برای برگزاری پنل بین‌الملل همایش سی‌و‌یکم بیمه و توسعه با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی بخش بین‌الملل صنعت بیمه و استفاده از تجربیات بیمه مرکزی ج.ا.ایران، سندیکای بیمه‌گران ایران و شرکت‌های بیمه در این حوزه در راستای کسب آورده عملیاتی خبر داد و خاطرنشان کرد؛ پژوهشکده بیمه آمادگی دارد تا دوره‌های آموزشی بین‌المللی شامل دوره‌های موسسه بیمه چارتر لندن را با همکاری شرکت پلنت در کشورهای تاجیکستان، ترکیه و امارات و سایر کشورهایی که تاکنون ظرفیت‌های آن‌ها به بهره‌برداری نرسیده است برگزار نماید. همچنین آمادگی لازم برای برگزاری این دوره‌ها با استفاده از ظرفیت اساتید بین‌المللی به صورت حضوری و بر خط در ایران وجود دارد و که ابعاد و طرحنامه آن‌ها در دست بررسی است.
سرپرست پژوهشکده بیمه همچنین از برگزاری پنل تخصصی معرفی آثار و ایده‌های برتر صنعت بیمه در همایش بیمه و توسعه سال جاری خبر داد و با تاکید بر ضرورت تولید محتوای علمی برگرفته از منابع پژوهشی پژوهشکده بیمه، خواستار همکاری دو مجموعه در انعکاس فعالیت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در قالب محصولات چندرسانه‌ای و بازنشر محتوای تخصصی پایگاه تازه‌های بیمه ایران و جهان شد.
در این دیدار دکتر ایمان ارسطو با خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از حضور مدیران پژوهشکده بیمه در مجموعه پلنت، به نشست گذشته با پژوهشکده که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک گردید اشاره کرد و افزود، پلنت تمامی ظرفیت‌های خود را در جهت هم‌افزایی میان دو مجموعه به کار خواهد گرفت.
وی فعالیت‌های پژوهشکده و مرکز پلنت را در امتداد هم عنوان کرد و افزود در مجموعه پلنت مباحثی که منجر به ایده‌ها یا استارت‌آپ‌های جدید می‌شوند مبتنی بر مطالعات و پژوهش‌های کاربردی علمی و کاربردی هستند و با وجود توان اجرایی قوی در مجموعه پلنت، نیازمند بستر علمی، محاسبات و چهارچوب فنی برای عرضه محصولات نوآورانه هستیم، به این ترتیب فعالیت‌های پژوهشی فصل مشترک فعالیت دو مجموعه خواهد بود.
دکتر ارسطو با اشاره به در پیش بودن همایش سالانه بیمه و توسعه به عنوان معتبرترین رویداد صنعت بیمه آمادگی پلنت را برای حضور فعال در همایش و حمایت از ایده‌های برتر همایش سال جاری در جهت اجرایی سازی آن‌ها اعلام کرد.
مدیرعامل پلنت پس از ارائه پیشنهاد راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مشترک با قابلیت ثبت ایده‌های برتر با هدف ارتباط موثر ایده‌پردازان با صنعت بیمه، آمادگی خود را برای حمایت از ترجمه و انتشار کتب در حوزه نوآوری و فناوری بیمه اعلان نمود و افزود به سبب وجود استانداردهای بالا در انتشار کتب پژوهشکده بیمه پلنت آمادگی دارد تا ضمن حمایت از آثار و اسناد علمی مشترک، در زمینه انتشار تازه‌های بیمه ایران و جهان و طراحی فضای بازی برای مدیران صنعت بیمه علاوه بر استارتاپ‌ها و اینشورتک‌ها در قالب دوره آموزشی، نرم‌افزار یا سایر محصولات فناورانه و  همچنین اشتراک گذاری بانک اطلاعاتی در جهت ارتباط با صنعت، با پژوهشکده همکاری نماید.
دکتر ارسطو در پایان سخنان خود با اشاره به تعاملات نزدیک پژوهشکده با صنعت، جامعه و دانشگاه ابراز امیدواری کرد همکاری با پژوهشکده بیمه گامی موثر در راستای تقویت ارتباطات این مجموعه با فضای علمی و دانشگاهی کشور باشد.
شایان ذکر است در پایان این دیدار سرپرست و مدیران پژوهشکده بیمه از فضای اشتراکی شرکت شبکه نوآفرینی سرآمد (پلنت) بازدید به عمل آوردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7YGC2g