امروز چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳

بازار بیمه سایبری و تاب آوری بازار جهانی بیمه در برابر حملات سایبری

هشتاد و سومین شماره دوماهنامه آموزشی، پژوهشی و تحلیلی گزارش موردی ویژه مرداد و شهریور ۱۴۰۳، با موضوع « بازار بیمه سایبری و تاب آوری بازار جهانی بیمه در برابر حملات سایبری؛ ویژه‌نامه گزارش بازار جهانی بیمه» ترجمه آزاده بهادر و آذین‌سادات استاد رمضان منتشر شد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، گزارش حاضر با ارائه خلاصه اجرایی، فرایند جمع آوری داده، نمونه‌ها و محدودیت‌های داده آغاز می‌شود. بخش بعدی به مروری کلی از ابعاد و روندهای اصلی در بازار بیمه سایبری می‌پردازد و ریسک‌های ناشی از پوشش‌های رایج و غیر رایج و راهبردهای گوناگون کاهش ریسک را تحلیل می‌کند و تأثیر احتمالی روندهای موجود بر شکاف حمایتی بیمه سایبری و ارزیابی نظارتی را به بحث می‌گذارد. سپس به تحلیل راهبردهای مدیریت ریسک و وضعیت امنیت سایبری بیمه‌گران نمونه پرداخته شده است. در ادامه بیان شده است که بازار بیمه سایبری و تاب آوری بیمه‌گران چگونه می‌تواند ثبات مالی را تهدید کند.
خطر سایبری دغدغه مهم ناظران، قانون‌گذاران و صنعت بیمه است. بر اساس گزارش بازار جهانی بیمه در سال ۲۰۲۱ ناظران نگرانی خود را نسبت به افزایش دفعات و شدت این حملات سایبری اعلام کردند. به همین نحو، ریسک سنج آلیانز در سال ۲۰۲۲ خطر سایبری را در دسته مهم‌ترین ریسک های جهانی کسب و کار برای سال ۲۰۲۲ قرار داده است و به افزایش تعداد حملات باج‌افزارها، سیاست‌های دورکاری و سطح بالای ریسک‌های سایبری اشاره کرده است. این نگرانیها با توجه به سابقه ژئوپلتیک فعلی تشدید شده است.
با توجه به اهمیت موضوع، این شماره از گزارش موردی به ویژه‌نامه گزارش بازار جهانی بیمه با عنوان بازار بیمه سایبری و تاب‌آوری بازار جهانی بیمه در برابر حملات سایبری می‌پردازد. این گزارش، تحلیلی از ریسک‌ها و روندهای فعلی مرتبط با پوشش بیمه سایبری، تاب‌آوری صنعت بیمه در برابر حملات سایبری و تأثیر این ریسک‌ها بر ثبات مالی ارائه می‌دهد. علیرغم این که حوادث سایبری یکی از ریسک‌های اصلی در کشورهای مختلف است، اما ناظران با شکاف داده‌ای عمیقی مواجه‌اند. این ویژه‌نامه نخستین تلاش برای جمع‌آوری داده در سطح جهانی درباره بازار بیمه سایبری، ریسک‌های بیمه‌گری و تاب‌آوری عملیاتی بیمه‌گران به شمار می‌آید.
برای مشاهده و دریافت متن کامل نشریه، به بخش نشریات و کتاب تارنمای پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/Articles/view/17477/1649/ مراجعه نمایید.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/TlcYOA