امروز سه شنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۳

با عبور از عملکرد سال ۱۴۰۲؛ بیمه کوثر نیمه نخست امسال هم رکورد زد

بیمه کوثر در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ رکورد تولید حق بیمه ۱۲ ماهه سال گذشته خود را شکست.

به گزارش فراسو، شرکت بیمه کوثر که در سال ۱۴۰۲ به حق بیمه ۱۳۱.۴۳۶.۵۷۱ میلیون ریالی دست پیدا کرده بود، در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ توانست رکورد تولید حق بیمه خود را به ۱۳۳.۷۱۸.۹۳۹ میلیون ریال برساند. عددی که از حق بیمه تولیدی ۱۲ ماهه سال گذشته این شرکت نیز بیشتر است.

این در حالی است که این شرکت در سال ۱۴۰۲ نیز موفق شده بود، حق بیمه تولیدی خود را نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش دهد.

همچین صورت‌های مالی منتشر شده بر روی سامانه کدال نشان می‌دهد، ۸۵.۱ درصد از فروش بیمه کوثر در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ در رشته های غیرزندگی و ۱۴.۹ درصدی در رشته زندگی بوده است.

بیمه کوثر

کاهش چشمگیر نسبت خسارت

اعداد و ارقام صورت‌های مالی بیمه کوثر نشان می‌دهد با وجود افزایش چشمگیر آمار فروش این شرکت، نسبت خسارت آن کاهش پیدا کرده است.

این شرکت که در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ترتیب به نسبت خسارت ۵۷، ۶۰ و ۶۱ درصد دست یافته بود، حالا در ۶ ماهه ۱۴۰۳ نسبت خسارت خود را تا عدد ۳۸ درصد پایین آورده است که نشان می‌دهد این شرکت در سال جدید عملکرد بهتری در حوزه مدیریت ریسک و جذب پرتفوهای سودده داشته است.

صورت‌های مالی منتشر شده نشان می‌دهد این شرکت با وجود تحقق حق بیمه تولیدی بیش از سال گذشته، در مقایسه سال ۱۴۰۲، حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال، کمتر خسارت پرداخت کرده است.

بیمه کوثر

روند رشد سود خالص در سه سال گذشته  

بررسی روند بیمه کوثر در سه سال گذشته در حوزه سودسازی نشان می‌دهد این شرکت می‌تواند در سال ۱۴۰۳ با وجود تحقق حق بیمه تولیدی مناسب و کاهش نسبت خسارت، آمار بهتری را رقم بزند.

بیمه کوثر که در سال ۱۴۰۰ سودی معادل ۶.۸۱۱.۱۰۷ میلیون ریال محقق کرده بود، آمار سوددهی خود را در سال ۱۴۰۱ به رقم قابل توجه ۱۶.۲۶۱.۹۰۵ میلیون رساند و رشدی ۱۳۹ درصدی را ثبت کرد.

در سال ۱۴۰۲ نیز روند رشد این شرکت ادامه پیدا کرد و سود خالص بیمه کوثر به بیش از ۲ همت رسید.

بیمه کوثر

افزایش چشمگیر حق بیمه تولیدی، نه تنها می‌تواند سهم بازار بیمه کوثر در سال ۱۴۰۳ را افزایش دهد، بلکه می‌تواند در کنار کاهش نسبت خسارت، تاثیر مثبتی بر روی افزایش سوددهی و همچنین ارتقای نسبت توانگری مالی این شرکت بگذارد./باشگاه بیمه گران

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LFi7XR