امروز چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳

گزارش مجمع‌ فوق‌العاده قطب یوتیلیتی منطقه ویژه اقتصادی/ رشد ۴۴ درصدی سودآوری فجر انرژی خلیج‌فارس

شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس به‌عنوان قطب یوتیلیتی ماهشهر توانست در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، افزایش ۴۴ درصدی سود و همچنین افزایش ۸۵.۷ درصدی سود عملیاتی را به ثبت برساند.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس، مجمع‌عمومی عادی به طور فوق‌العاده سهام‌داران بفجر، برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۷۹ درصد از سهام‌داران و نیز مدیران و اعضاء هیئت‌مدیره، حسابرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در محل سالن همایش پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.
هیئت‌رئیسه مجمع‌عمومی «بفجر» به ریاست محمدحسن فامیلی و دبیری علی زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی تشکیل شد و ابراهیم قربانی و محرم هادی اصل به‌عنوان ناظران در این مجمع حضور یافتند.
بعد از استقرار هیئت‌رئیسه و قرائت گزارش حسابرسی، زال خانی با ارائه گزارش عملکرد شرکت فجر در سال مالی ۱۴۰۲، اعلام کرد که در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ درآمد عملیاتی شرکت به ۱۷ هزار ۴۸۴ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان رسید که نسبت به سال مالی قبل از آن، ۴۱ درصد افزایش داشت، همچنین سود عملیاتی بفجر در این مدت با رشد ۸۵.۷ درصد به ۱۰ هزار و ۸۲۷ میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان رسید.مدیرعامل فجر انرژی خلیج‌فارس همچنین از افزایش ۴۴ درصدی سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت که این شرکت موفق به تحقق ۹ هزار و ۲۷۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان سود خالص شده است.
بعد از تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ بارأی اکثریت، مجمع با تقسیم سود نقدی بفجر به‌ازای هر سهم به مبلغ ۴۵۰ تومان میان سهام‌داران موافقت کرد.
همچنین، روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار و مؤسسه حسابرسی دش به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی انتخاب شدند.
گفتنی است شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بزرگ‌ترین مجتمع تأمین‌کننده سرویس‌های حیاتی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است و شصت درصد سهام آن متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بوده و سی درصد نیز تحت مالکیت سهام عدالت است.همچنین ده درصد سهام متعلق به سایر سهام‌داران حقیقی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/sm0h8d