امروز چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳

پیروی بازار سکه از رشد جهانی بهای طلا

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، گفت: بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی در ۱۰ روز گذشته ۱۱۵ دلار افزایش داشته که این امر منجر به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است.

به گزارش فراسو، نادر بذرافشان روز سه شنبه در گفت‌وگویی درباره تحولات بازار طلا و سکه در روزهای اخیر افزود: در ۱۰ روز گذشته بهای هر اونس طلا از ۲ هزار و ۵۲۰ دلار به ۲ هزار و ۶۳۴ دلار رسیده است که رشد ۱۱۵ دلاری را نشان می دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، با بیان اینکه در چنین شرایطی شاهد افزایش تقاضا برای خرید مسکوکات و مصنوعات طلا نیستیم و بازار شرایط عادی دارد، اظهار داشت: امروز نیز بهای هر اونس طلا ۱۳ دلار افزایش را نسبت به روز گذشته تجربه کرد.

وی با یادآوری اینکه بهای طلا در بازارهای جهانی از تحولات سیاسی و اقتصادی تاثیر می پذیرد، تصریح کرد: افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی تاثیر خود را بر بازار داخلی دارد.

بذرافشان با اعلام بهای معاملات امروز طلا در بازار تهران گفت: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۷۳ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان، سکه طرح جدید با یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان افزایش به ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۱ میلیون تومان، نیم سکه و ربع سکه با ۶۰۰ هزار تومان رشد به ترتیب به ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه به ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: اکنون حباب سکه تمام بهار آزادی با ۵۵۰ هزار تومان افزایش، به ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته وی، امروز هر اونس نقره در بازارهای جهانی ۳۰ دلار و ۹۸ سنت و هر گرم نقره ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان مبادله شد./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/AQAMNI