امروز سه شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۳

وزیر کار خبر داد: صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از آبان ماه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی و صندوق فولاد از آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «احمد میدری» که برای تشریح جزئیات تصویب آیین‌نامه اخیر دولت در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، گفت: برابر قانون بازنشستگان صندوق‌های کشوری، تأمین اجتماعی و فولاد مشمول متناسب‌سازی حقوق می‌شوند.
به گفته وی، حدود ۷ میلیون بازنشسته مشمول متناسب‌سازی حقوق هستند.
وی افزود: روز گذشته آیین‌نامه در دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ابهامات پیرامون آن در مورد نحوه اجرا تعیین تکلیف و تصویب شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که بر اساس جدول تهیه شده از سوی سازمان اداری استخدامی باید متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری صورت می‌گرفت، افزود: این جدول شب گذشته نهایی و ارسال شد و صندوق بازنشستگی کشوری ظرف ۴۸ ساعت تمام احکام جدید را صادر خواهد کرد.
میدری درباره بازنشستگان تأمین اجتماعی توضیح داد: بر اساس قاعده حقوق در زمان بازنشستگی متناسب‌سازی از آبان ماه اجرا می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YOaCG9