امروز شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳

وزیر کاردر برنامه صف اول؛داوطلب ارائه گزارش بهبود ایمنی معادن ذغالسنگ، معدن طبس و بازماندگان آن هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در ابتدای حوادثی نظیر معدن طبس، رسانه‌ها، مسئولان و افکار عمومی حضور جدی دارند اما بعدا کمرنگ می‌شود. برای قطع این روند نامیمون، ما داوطلب هستیم هر سه ماه یک بار در صدا و سیما گزارش ارائه دهیم که برای بهبود ایمنی معادن ذغال سنگ، شهر طبس و شرایط بازماندگان چه اقداماتی انجام شده و این گزارش را به مردم تقدیم خواهیم کرد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «احمد میدری» در برنامه صف اول شبکه خبر با تسلیت حادثه معدن طبس و با اشاره به اینکه این حادثه بزرگترین حادثه معدن در تاریخ معادن ایران بوده، افزود: از لحظات ابتدایی حادثه تاکید روسای سه قوه را برای بررسی موضوع و حضور مدیران کشوری شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه در ابتدای حادثه ۱۶ نفر بستری شدند، گفت: یکی از حادثه‌دیدگان با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شده است و حال یک نفر نیز وخیم است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دو عامل خطاهای فردی و موضوعات نظارتی در حوادث معدنی، ادامه داد: این حادثه در همه ابعاد در حال بررسی بوده و گزارش نهایی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
میدری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم اصلاح سیاست‌ها و فرآیندها برای کاهش حوادث ناشی از کار اظهار داشت: اینکه تا سال ۹۱ تعداد کشته های حوادث معدنی، کم بود اما از سال ۹۱ تا امروز، بیش از ۱۱۴ کشته در معادن داشته‌ایم، نیازمند بررسی دقیق است. به همین دلیل پیشنهاد دادم کمیته‌ای ذیل سران قوا، این مسئله را بررسی کند.
وی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین ۱۲۰۰ نفر جان خود را در حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند افزود: یکپارچه کردن دستگاه‌های نظارتی در کاهش حوادث ناشی از کار موثر خواهد بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای جلوگیری از تکرار حوادث آمادگی داریم با همراهی صداوسیما به عنوان بزرگترین رسانه کشور، گزارش اقدامات بهبود ایمنی معادن ذغال سنگ را به صورت دوره‌ای منتشر کنیم.
میدری در بخش دیگری از سخنانش با تکذیب برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی گفت: برای هر خانواده به صورت علی‌الحساب ۲۰۰ میلیون تومان غیر از بیمه حوادث پرداخت می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/kzJdv7