امروز سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد: موانع پیش روی فعالیت صادرکنندگان برطرف می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: همه موانعی که پیش روی فعالیت صادرکنندگان وجود دارد و یا فعالیت آنها را کند می‌کند باید برطرف شود.

به گزارش فراسو به نقل از شادا، دکتر عبدالناصر همتی در حاشیه یکصد و بیست و پنجمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات نشست امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار داشت: جلسه امروز بر روی مسئولیت های وزارت تعاون، متمرکز بود.

وزیر اقتصاد افزود: یک دستور جلسه امروز درباره احیای شورای تامین اجتماعی و دستور دیگر درباره هیات‌های رسیدگی به تشخیص مطالبات تامین اجتماعی بود که تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد: مهم ترین بحث امروز درباره هیات‌های رسیدگی به مطالبات تامین اجتماعی بود که وزیر کار اعلام کرد که بر اساس برنامه هفتم توسعه، به سرعت آیین نامه مربوطه تدوین و اجرا خواهد شد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت صادرکنندگان، گفت: صادرکنندگان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و من به عنوان وزیر اقتصاد تاکید دارم همه موانعی که پیش روی فعالیت آنها وجود دارد و یا فعالیت آنها را کند می‌کند باید برطرف شود.

وی ادامه داد: سیاست های تجاری، ارزی، مالیاتی و گمرکی موارد بسیار مهمی هستند که کار بر روی آنها را شروع کرده ایم.

دکتر همتی با بیان اینکه بحث های مربوط به سیاست های ارزی را در بانک مرکزی آغاز کرده ایم، افزود: سیاست های تجاری را نیز به طور جدی بررسی کرده و در مورد مالیات نیز سیاست های حمایت از تولید را دنبال می کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/1xbbZp