امروز چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳

نماد ” کلید ” ۷ مهرماه در بورس تهران کلید می خورد

مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران از عرضه و پذیره نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در این بازار خبر داد.

به گزارش فراسو، محمود گودرزی در نشست خبری پذیره نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در بورس اوراق بهادار، با بیان این‌که بورس تهران جعبه ابزار خود را با حضور صندوق‌های املاک و مستغلات کامل می کند، گفت: از شنبه هفتم مهرماه به مدت ۴ روز، شاهد پذیره نویسی این صندوق خواهیم بود.

در ادامه این نشست، محمد امین قهرمانی، معاون پذیرش بورس تهران‌ توضیح داد: صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در شرایطی پذیره نویسی انجام می شود که بازار املاک دوره رکود خود را طی می کند.

به گفته معاون پذیرش بورس تهران؛ صندوق‌های املاک و مستغلات یکی از راهکارهای مطمئن برای کسب سود از بازار املاک و مستغلات به شمار می‌روند. این صندوق‌ها فرصت سرمایه‌گذاری متمرکز در بازار مسکن را فراهم می‌کنند و می‌توانند به عنوان راه حل جدیدی برای سرمایه گذاری در بازار مسکن با سرمایه‌های کم به حساب آیند. هم‌چنین، این نوع صندوق‌ها به سرمایه‌گذارانی که در حوزه املاک خواستار سرمایه گذاری برای بلندمدت هستند، کمک می کند.

در ادامه، مهدی گودرزی، عضو هیئت مدیرۀ کارگزاری آگاه، گفت: صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات دو گروه مخاطب جدی دارند. نخست؛ گروهی که دغدغه خرید تدریجی مسکن را دارند و گروه دیگر، سرمایه گذارانی هستند که برای متنوع کردن پرتفوی خود این ابزار را انتخاب می کنند.

به گفته مهدی گودرزی؛ ویژگی مهم صندوق‌های املاک و مستغلات، فراهم بودن امکان سرمایه گذاری با حجم پول اندک و قابلیت نقدشوندگی بالا است.

این گزارش حاکی است: پیش از این ۲ صندوق املاک و مستغلات دیگر در فرابورس ایران عرضه شده بود. صندوق املاک و مستغلات کلید سومین نوع از این صندوق‌ها، در مجموعه بازار سرمایه و نخستین صندوق املاک و مستغلات بورس اوراق بهادار به‌شمار می‌آید.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/X2eb6n