امروز دوشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۳

نقش مؤثر کاهش فاصله ارز نیمایی و بازار آزاد به ثبات و کاهش نوسان بازار سرمایه

هادی محمدپور، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: وزیر اقتصاد با واگذاری اختیارات لازم، زمینه را برای اتخاذ برخی تصمیمات مستقل، در مواقع حساس، به سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم کند.

به گزارش فراسو، هادی محمدپور، درباره برنامه‌های خود برای حمایت از توسعه بورس گفت: دولت دو موضوع تک نرخی شدن و کنترل ارز را در اولویت اقدامات خود برای حمایت از بورس در نظر گرفته است. با توجه به اینکه کاهش تعداد نرخ ارز کاری بسیار سخت است اما به نظر می‌رسد با کاهش فاصله ارز نیمایی و ارز بازار آزاد، خود به خود شاهد کنترل ارز در کشور باشیم که این مهم به ثبات بازار سرمایه و کاهش نوسان در آن کمک خواهد کرد.

محمدپور مهم ترین موضوع برای حمایت از بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۴ را بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام و همچنین کاهش دخالت‌های دولت در بازار سرمایه است. البته انتظار می‌رود دولت در زمان تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴ نگاه ویژه‌تری به بازار سهام داشته باشد.

او در عین حال تاکید کرد: عمده مشکلی که در سه سال گذشته در بازار سرمایه وجود دارد این است که نتوانستیم سهام مردم را حفظ کرده و دخالت‌های ویژه دولت در نرخ‌گذاری باعث شد که خیلی از شرکت‌های بورسی و سهامداران در معرض شرایط سخت اقتصادی قرار بگیرند که از رئیس جدید سازمان بورس انتظار می‌رود نفس تازه‌ای به بورس داده شود تا اعتماد سهامداران نسبت به بورس بیش از پیش افزایش یابد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تاکید کرد: نقش شورای عالی بورس این است انتظارات مردم از بازار سرمایه را در قالب حمایت از سرمایه های آنان و همچنین حمایت از بازار در بودجه ۱۴۰۴ را برآورده کند. نمایندگان مجلس به عنوان نظارت‌کنندگان بر اجرای قانون و دو عضو ناظر شورای عالی بورس در مجلس تمام تلاش خود را برای حمایت از بازار در زمان رکود شدید و کاهش شدید نرخ سهام شرکت‌ها در بورس با کمک سیاست‌های کوتاه مدت و برنامه بلندمدت خواهند کرد . امیدواریم وزیر اقتصاد نیز زمینه را برای گرفتن برخی تصمیمات مستقل در مواقع حساس به سازمان بورس فراهم کند./سنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/I1WQ6J