امروز دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت پست خبر داد: افزایش پرداختی مبتنی بر عملکرد ماموران توزیع از ماه جاری

معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست از بهبود وضعیت معیشتی ماموران توزیع دولتی و شرکتی و افزایش پرداختی مبتنی بر عملکرد کیفی بین یک تا پنج میلیون تومان خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست، محمد احمدی با اشاره به اینکه این افزایش پرداخت در راستای تحقق وعده بهبود وضعیت معیشتی و سختی کار ماموران توزیع انجام شده است، افزود: در شیوه جدید، عملکرد کیفی ماموران توزیع ملاک و اساس پرداخت پی‌اف‌پی  (Pay for performance=PFP)است.
وی با تاکید بر انتظارات منطقی همکاران واحد توزیع مبنی بر تغییر رویکرد فعلی پرداخت حق انکسار موتورسیکلتها،  گفت: در الگوی جدید PFP  (طرح  استاندارد عدالت محور پرداخت بر مبنای عملکرد کیفی)، در صورت رعایت توزیع استاندارد مرسولات، پرداختی به همه ماموران توزیع انجام می‌گیرد.
مدیرعامل با اشاره به اینکه  برای توزیع فراتر از استاندارد نیز تدابیری اندیشیده شده است، تصریح کرد:  براساس الگوی علمی و مبتنی بر شاخص‌های تعریف شده، پرداختی‌های فراتر از استاندارد با توجه به نوع مرسوله و شرایط توزیع، حداقل ۲۵ درصد افزایش یافته و از یک به پنج میلیون تومان رسیده است.
به گفته وی، این روش در چارچوب اصلاح چالش‌های PFP  قبلی و با هدف توسعه عدالت محوری و همچنین در نظر گرفتن شاخص‌هایی مانند تراکم گشت توزیع، فاصله جغرافیایی و فاصله تا مسیر گشت،  اجرایی شده است.
احمدی اظهار داشت: در شیوه جدید، موضوع پرداختی روزهای تعطیلی و توزیع در صندوق‌های هوشمند پستی(لاکر) نیز برای نخستین بار پیش بینی شده است.
به گفته معاون وزیر ارتباطات، پرداخت PFP در دوره قبل براساس الگوی ۹۰ پلاس(محاسبه پرداخت به صورت دانه شمار از ۹۰ مرسوله به بالا) صورت می پذیرفت که این الگو به دلیل ماهیت غیرعدالت محوری با چالش مواجه بود، به همین دلیل در شیوه پرداخت جدید که مبتنی بر کیفیت توزیع است، تلاش شده این شیوه اصلاح شود که در گام‌های بعدی شاهد تحولات بزرگتری نیز خواهیم بود.
وی از مدیران واحدهای اجرایی سراسر کشور خواست، جزییات طرح جدید استاندارد عدالت محور پرداخت بر مبنای عملکرد کیفیPFP را برای همکاران توزیع تشریح کنند.
 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4qOyra