امروز یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس: شتاب افت تولید گاز در پارس جنوبی کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با توجه به رویارویی کشور با ناترازی انرژی، اجرای طرح‌های مختلف با هدف کاهش شتاب افت تولید گاز در پارس جنوبی در دستور کار است.

به گزارش فراسو به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، تورج دهقانی امروز (شنبه، ۲۸ مهر) در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت که با حضور معاونان، مدیران ارشد و مجریان طرح‌های توسعه‌ای برگزار شد، با اشاره به رویکرد خود از آغاز فعالیت در این شرکت بیان کرد: در این مدت‌زمان کوتاه، تلاش شده است تا با شناخت چالش‌ها و فرصت‌ها از یک‌سو و شناخت سرمایه انسانی و ظرفیت‌های مدیریتی از سوی دیگر، بتوان متناسب با نیازها و اولویت‌های احصاء‌شده، به سمت تصمیم‌گیری‌های درست حرکت کرد.

وی با اشاره به ظرفیت برداشت روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز و مسئولیت توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های گازی فراساحلی، شرکت نفت و گاز پارس را شرکتی بزرگ و راهبردی در حوزه‌های تولید و توسعه توصیف کرد و افزود: شرکت نفت و گاز پارس جبران بخشی از ناترازی گازی کشور را عهده‌دار است و در این مسیر باید تلاش کنیم تا با زمان‌بندی مناسب و تخصیص منابع براساس اولویت‌های تعیین‌شده، ظرفیت برداشت گاز را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جلوگیری یا کاهش شتاب افت تولید از میدان مشترک پارس جنوبی را از اولویت‌های این شرکت برشمرد و گفت: در این مسیر، تصمیم‌های بهینه و به‌هنگام در بخش عملیات تولید و اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مانند طرح حفاری چاه‌های درون‌میدانی پارس جنوبی و فشارافزایی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

دهقانی، اصلاح و ایجاد شفافیت در مکانیزم‌ها را نیازمند همکاری همه بخش‌های سازمان اعلام و تأکید کرد: امیدواریم با همکاری یکدیگر و همسو با اصول و چارچوب حرفه‌ای به هم‌افزایی مطلوبی دست یابیم و همسو با اهداف ترسیم‌شده برنامه هفتم توسعه گام برداریم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/5TynzJ