امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل بیمه دانا خبر داد؛ افرایش سرمایه بیمه دانا تا پایان امسال به ۵ هزار میلیارد تومان

 نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، از افزایش سرمایه این شرکت تا سطح پنج هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری در جلسه شورای مدیران، با بیان اینکه بیمه دانا بیشترین نقدینگیِ صنعت بیمه را در اختیار دارد، به موضوع اصلاح روش‌های تخصیص اعتبار و اهمیت آن در نهادهای مالی به ویژه صنعت بیمه اشاره و اضافه کرد: با هدف رفع هرگونه دغدغه در مسیر خدمات‌دهی یک نهادِ بیمه‌ای ضروری است همۀ شیوه‌های تآمین مالی از جمله اصلاح فرایند اعطایی اعتبار را در دستور کار قرار دهد.

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه دانا همچنین به بحث توانگریِ مالی شرکت اشاره کرد و افزود: بیمه دانا طی دو ماه آینده برنامه افزایش سرمایه را نیز در دستور کار هیئت‌مدیره جهت بررسی و اتخاذ تصمیم دارد که امید است تا پایان سال سرمایه شرکت افزایش و حداقل به سطح پنج هزار میلیارد تومان برسد.
دکتر جعفری ضمن اشاره به بحث وصول مطالبات معوق، در خصوص پرداخت خسارت‌های شرکت تصریح کرد: بیمه دانا طی شش ماهه اول امسال به میزان ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد (حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان) خسارت پرداخت کرده که می‌توان گفت رقم مطلوبی است. ذخیره خسارت معوق شرکت نیز از ۷ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان عبور کرده و سود خالص نیز طی شش ماهه اول سال‌جاری بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان برآورد شده که حاکی از تلاش و زحمات همۀکارکنان و مدیران صف، ستاد و شبکه نمایندگی‌های کشور است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/0ks3fy