امروز سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳

ضرورت افزایش منابع مالی بانک مسکن در جهت تداوم نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن مردم

دکتر فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شریف بروجرد در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم حمایت مالی بانک مرکزی از بانک مسکن در جهت رفع مشکل مسکن کشور و تداوم نهضت ملی مسکن تأکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا ؛ دکتر مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده ای از تسهیلات و پرداخت ها در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن تأمین شده است؛ بنابراین باید موضوع کمبود منابع این بانک مورد توجه جدی نهادهای ذیربط قرار گیرد و افزایش سرمایه مصوب آن محقق شود.
وی گفت: در حال حاضر، کمبود و گرانی مسکن به عنوان یکی از مشکلات، نگرانی ها و دغدغه‌های اصلی مردم و کشور مطرح می باشد و شایسته است که به منظور کمک به حل مشکلات مردم، بانک مسکن به عنوان تنها بانک دولتی و تخصصی در این حوزه، مورد حمایت ویژه بانک مرکزی و دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.
دکتر مقصودی افزود: همچنین انتظار می رود که سایر بانک‌ها نیز برای تداوم و تحقق طرح نهضت ملی مسکن و تامین مالی این پروژه، همکاری لازم را داشته باشند.
دکتر مقصودی نماینده مردم شریف بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه برگزار شده با دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن و با رؤیت داشبورد مدیریتی بانک مسکن، اقدامات به عمل آمده در این بانک برای نظارت بر عملکرد شعب استان‌ها در سراسر کشور و تخصیص و توزیع بهینه منابع و پرداخت تسهیلات را ارزشمند توصیف و اداره مطلوب بانک مبتنی بر حکمرانی داده ها را که به همت مدیرعامل بانک مسکن در دست پیگیری است، ماندگار و اثرگذار خواند.
وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم به لطف خدا و تلاش مسئولان، هر چه زودتر شاهد کاهش مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی مردم عزیز و افزایش مشارکت آنها در انجام امور باشیم. ان‌شاءالله.
دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های همه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در پیگیری و حل مشکلات مردم و بویژه تصویب افزایش سرمایه ۱۰۰ همتی بانک مسکن و حمایت از تأمین منابع مالی بانک در جهت تداوم نهضت ملی مسکن، گفت: بانک مسکن با تمام ظرفیت‌های در اختیار خود ‌و با کار جهادی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار هدف را با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری می‌نماید که ان‌شاءالله این تلاش صادقانه و مخلصانه، مورد رضایت خداوند رحمان و مردم عزیز و شریف‌مان نیز قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/0viTry