امروز یکشنبه، ۱ مهر ۱۴۰۳

رشد ۱۶ حجم و ۳۱ درصدی ارزش معاملات بورس کالا در هفته گذشته

در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۳ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۵۷ تن انواع محصول به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۱۶ و ۳۱ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش فراسو، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۶۱ تن انواع کالا به ارزش ۲۹ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۳۸۴ تن سیمان، ۵۳۳ هزار و ۴۷ تن فولاد، ۵۲۵ هزار تن سنگ آهن، ۳۸۳ هزار و ۸۵۰ تن آهن اسفنجی، ۸ هزار و ۹۹۰ تن مس، ۸ هزار و ۳۰۵ تن آلومینیوم، یک هزار و ۴۴۰ تن روی، ۵۰۰ تن کک، ۲۳۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۱ تن کنسانتره و ۲۰ دستگاه کامیونت FORCE معامله شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۸۱ هزار و ۱۰ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۰.۸ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۲۰۸ هزار و ۹۹۶ تن قیر، ۹۸ هزار و ۸۴۵ تن مواد پلیمری، ۹۸ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۴۲ هزار و ۷۸۵ تن مواد شیمیایی، ۲۵ هزار تن گوگرد، ۲۴ هزار تن لوب کات، ۳ هزار و ۶۴۴ تن روغن، یک هزار و ۷۷۰ تن عایق رطوبتی و ۲۷۰ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

همچنین ۴۰۰ کیلوگرم زعفران نیز در تالار کشاورزی مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۵ هزار و ۲۸۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان بود./کالاخبر

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xDqLOj