امروز شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۳

رئیس شعبه بجنورد: ماموریت بانک توسعه صادرات ایران تسهیل گری و تامین مالی صادرات است

رئیس شعبه بجنورد بانک توسعه صادرات ایران در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد گفت: فلسفه وجودی این بانک خدمت رسانی به تجار، بازرگانان و صاحبان صنایع کشور است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، احمد فعالی در جلسه هم اندیشی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بجنورد در هفته پایانی مهرماه، ضمن گفتگو با نمایندگان بخش خصوصی استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: این بانک با هدف تسهیل فرایند تولید و صادرات تشکیل شده ماموریت دارد با تامین مالی و ارائه خدمات تخصصی، مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را در حوزه های مختلف بازرگانی، کشاورزی و صنعت مرتفع سازد.
وی طرح الماسان بانک توسعه صادرات ایران را یک بسته کامل و تخصصی برای مشتریان بانک توصیف کرد و گفت: اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ریالی قبل و پس از حمل یا خرید دین، اعطای تسهیلات ریالی مرابحه برای واردات کالا و و تخصیص سقف انواع اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانت نامه، برخی از خدماتی است که در طرح الماسان به مشتریان ارایه می شود.
فعالی در ادامه درخواست اعضای هیات نمایندگان حاضر در جلسه، پاسخگوی سوالات فعالان بخش خصوصی پیرامون رویه اعطای تسهیلات برای واردات بود؛ وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد سرمایه بانک توسعه صادرات ایران ارز بوده لذا پرداخت تسهیلات ارزی در قالب تامین مالی کوتاه مدت برای واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه، تجهیزات مورد نیاز از محل منابع در دسترس بانک و خطوط اعتباری بانک مرکزی در قالب سقف یا حد اعتباری یکساله توسط بانک توسعه صادرات ایران امکان پذیر است.
رئیش شعبه بجنورد بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: پذیرش تعهد پروانه سبز گمرکی از دیگر خدمات طرح الماسان است که اعطای تعهدات ارزی بابت ثبت ابزار پرداخت ارزی وارداتی(حواله/برات) را با حداقل وثائق ممکن می سازد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YjkBR3