امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

رئیس اتاق بازرگانی ایران: برندها ساماندهی می‌شوند

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ساماندهی در حوزه برندها و برنامه ریزی برای معرفی آنها، گفت: اقداماتی در این زمینه در اتاق بازرگانی آغاز  شده است.

به گزارش فراسو، «صمد حسن‌زاده» امروز (دوشنبه) در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اتاق ایران به دنبال شناسایی و معرفی برندهاست و در همین زمینه شورای مشورتی در حوزه برند تشکیل می شود.

وی افزود: برند، سرمایه ملی است که برای آن سرمایه گذاری می شود و کار کوچکی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به امکانات برندسازی در کشور، گفت: در همه مسائل کشور با حمایت های منطقی و اجرای مقررات کشور، بزرگ‌ترین مشکلات را می توان حل کرد.

وی بیان‌داشت: با اینکه ایران سهم کمی از وسعت جهان را دارد، اما امکانات زیرساختی و معدنی ۱۵ درصد کل دنیا در اختیار ماست و امکانات بسیار زیادی داریم.

حسن‌زاده با بیان اینکه همه فعالان اقتصادی و مسئولان باید به ارتقای اقتصاد و ظرفیت های برندها توجه داشته باشند، گفت: با برندسازی می‌توان در عرصه جهانی تاثیرگذار بود.

وی خاطرنشان کرد: برندها در عرصه جهانی بسیار مهم هستندریال به گونه ای که چهار برند خارجی برای کره جنوبی سرمایه ملی و جهانی آفریده است. روزی بود که ایران کالاهای کره‌ای را با اکراه می خرید اما امروز به خاطر کیفیت و برندها از این کالاها خریداری می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابراز امیدواری کرد تا دولت به‌منظور توسعه صادرات و تجارت ایران با دیگر کشورها اقدام به برنامه ریزی و حل مشکلات کند.

وی تصریح‌کرد: امروز تجار برای انتقال پول و تبادلات مالی ۲۰ درصد بالاتر از سایر کشورها هزینه کرده فعالان اقتصادی در این شرایط سخت اقدام به تولید و صادرات می کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/i3JcJ3