امروز چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳

خبر خوب وزیر راه و شهرسازی؛ سرمایه بانک مسکن به زودی افزایش می‌یابد

دکتر فرزانه صادق, وزیر راه و شهرسازی در جلسه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: «خوشبختانه رقم خوبی برای تزریق منابع به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات مسکن تعیین شده است که به زودی از سوی بانک مرکزی پرداخت خواهد شد.»

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا؛ به رغم تصویب افزایش سرمایه یکصد همتی بانک مسکن در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ برای تداوم نهضت ملی و با وجود پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بانک مسکن، این قانون تاکنون به مرحله اجرا در نیامده بود.

رصد عملکرد شبکه بانکی در طرح نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد که بانک مسکن با بالاترین میزان پرداختی به بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات خود در این طرح عمل کرده است. این بانک با امضای قرارداد بیش از ۳۷۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن، تامین مالی ۱۷۲ همتی(بدون احتساب افزایش تسهیلات تا ۵۵۰ میلیون تومان) را متعهد شده و تاکنون بیش از ۱۰۲ همت برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن به سازندگان پرداخته است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از نشست روز دوشنبه دکتر فرزانه صادق با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها که برای بررسی موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه بخش مسکن کشور برگزار شد؛ وزیر راه و شهرسازی همچنین تاکید کرد: «”تولید مسکن” تکلیفی است که از سال‌های قبل شروع شده و در دولت چهاردهم سرلوحه بخشی از مهمترین اقدامات وزارت راه است. مردم عزیز ما مستحق خانه دار شدن هستند. اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم.»

وی ادامه داد: «این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را محقق کنیم. در بخش مسکن و تعهدی که به مردم داریم، شوخی نداریم و هیچ اهمالی در این خصوص پذیرفته نیست.»

دکتر صادق همچنین در سخنان خود بر لزوم انجام اصلاح در رویه ارزیابی عملکرد استان‌ها در موضوع مسکن و شهرسازی، اهمیت مقایسه عملکرد هر استان با گذشته خود و نه با استان‌های دیگر و نیز ارائه آمار صحیح و واقعی در طرح نهضت ملی تاکید کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/TaARr0