امروز شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۳

تولید موفق گرید E7544 برای نخستین‌بار در کشور توسط پتروشیمی اروند

همزمان با سالروز آغاز به کار مجتمع پتروشیمی اروند و ورود واحدهای عملیاتی به مدار تولید، برای نخستین‌بار در ایران گرید ۷۵۴۴ E-PVC به تولید پایدار رسید.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، این موفقیت در تولید پایدار یکی از پر کاربردترین گریدهای E-PVC، بدون حضور وندورهای خارجی و با وجود چالش‌های ناشی از تحریم‌ها، کمبود قطعات حیاتی تجهیزات و ناقص بودن اسناد فنی، با تکیه بر دانش فنی داخلی و تلاش‌های شبانه‌روزی متخصصین شرکت محقق گردید.
گرید تخصصی E7544، به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک و کلیدی پی‌وی‌سی، در صنایع مختلف کاربردهای متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید چرم مصنوعی، پوشش‌دهی فلزات، فیلم‌های وینیل و دستکش‌های معاینه پزشکی (مشابه Vinnolit P4475) اشاره کرد.
تولید این گرید پر کاربرد، علاوه بر رفع نیاز کشور به واردات این محصول، صنایع وابسته را از دغدغه تأمین به‌موقع بی‌نیاز کرده و مسیر را برای رشد و توسعه بیشتر صنایع پایین‌دستی هموار کرده است.
تولید گرید E7544 تأثیر مستقیمی نیز بر رشد صنایعی مانند تولید دستکش‌های وینیل معاینه پزشکی دارد و کشور را از وابستگی به واردات این محصول حساس بی‌نیاز می‌کند.
گفتنی‌ست، شرکت پتروشیمی اروند در نظر دارد با گسترش تولید گریدهای متنوع موردنیاز بازار، صنایع پائین دستی را از واردات گریدهای تخصصی پی‌وی‌سی و E-PVC بی‌نیاز کند و با بهره‌گیری از جایگاه خود در صنایع وابسته، به‌عنوان پیشران توسعه صنایع پایین‌دستی در ارزآوری و اشتغال‌زایی بیش‌ازپیش نقش خود را ایفا کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DkN5LV