امروز جمعه، ۶ مهر ۱۴۰۳

تأکید میرهاشم موسوی بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که در شصت‌و‌یکمین سفر استانی خود همراه با جمعی از معاونان و مدیران این سازمان به قزوین سفر کرده است، در جریان بازدید از واحد صنعتی سرام‌آرا در شهرصنعتی البرز این استان گفت: وقتی ظرفیت خوبی در تولید داریم نباید به هیچ بهانه‌‌ای تولید و افزایش سودمان دچار خدشه شود. باید با مدیریت منطقی و اصولی و استفاده از مدیران توانمند و جهادی که تجربه خوبی دارند بتوانیم از این سرمایه‌های ارزشمند که در اختیار ما هست بدرستی استفاده کنیم.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در جریان این بازدید ضمن تقدیر از کیفیت خدمات این مجموعه و تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: ان‌شالله عهد ما در این ایام این باشد که مسیر شهدای گرانقدر را در عرصه‌های مختلف خصوصاً در عرصه اقتصاد و تولید در این شرایط جنگ اقتصادی و جنگ ترکیبی استمرار ببخشیم.
وی افزود: ما می‌توانیم با مدیریت قوی، هم ارزش‌های دفاع مقدس را  حفظ کنیم و هم در اقتصاد موفق باشیم.
موسوی پس از بازدید از شرکت سرام‌آرا اظهارداشت: گزارش آقای پرچمی مدیرعامل شرکت نشان می‌دهد که فعالیت شرکت از ۱۵ درصد ظرفیت اسمی به ۸۵ درصد رسیده که امیدواریم بازهم این راندمان بیشتر شود تا به بهره‌وری بالاتری برسیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: با دیدن این واحدها مشخص می‌شود چه ظرفیت بزرگی داریم و می‌توانیم تولید را بالا برده و سهامداران را  هم از سود اقتصادی بهره‌مند کنیم.
وی گفت: صنعت کاشی و سرامیک در دوره‌ای صنعت پیشرو بوده و بازارهای صادراتی خوبی داشته و امروز هم باید اتفاقاتی رخ دهد تا از این ظرفیت بهره بیشتری ببریم.
موسوی افزود: ناتوانی‌های مدیریتی نباید منجر به پاک کردن صورت مسئله شود و باید بدانیم که گاهی سوء مدیریت منجر به زیان و گاهی واگذاری غیر منطقی موجب می‌شود که سرمایه‌ها هدر برود.
وی در ادامه گفت: گزارش این کارخانه نشان می‌دهد با یک هدف‌گذاری درست و سیاست‌گذاری منطقی و حمایت اصولی و برنامه‌ریزی می‌تواند منجر به دستاوردهای بهتری شود، البته در صادرات موانعی داریم و باید مسائل حمل و نقل را حل کنیم تا سود افزایش یابد.
وی با اشاره به ظرفیت پیمان‌های بین‌المللی نظیر بریکس و شانگهای گفت: امروز فرصت خوبی مهیا شده و باید از این شرایط استفاده بهینه کنیم و مراقب باشیم تا از بازارهای جهانی عقب نمانیم. وقتی ظرفیت خوبی در تولید داریم نباید به بهانه‌های مختلف سودمان دچار خدشه شود و این مسائل پذیرفتنی نیست. باید با مدیریت منطقی و اصولی و استفاده از مدیران توانمند و جهادی که تجربه خوبی دارند با آسیب‌شناسی بتوانیم از این سرمایه‌های ارزشمند که در اختیار ما هست بدرستی استفاده کنیم.
موسوی در ادامه گفت: اموالی که حق‌الناس و دسترنج کارگران است باید بخوبی صیانت شود و ما وظیفه داریم امانتدار خوبی باشیم و از آنها صیانت کنیم.
وی با ابراز تاسف از حادثه معدن طبس گفت: کار کردن کارگران در عمق ۲۰۰ متری و ۵۰۰ متری زمین کار ساده‌ای نیست و ما مدیون این سرمایه‌ها هستیم و باید شب و روز نشناسیم و در نگهداری از اموالی که در اختیار داریم و افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده دقت کنیم و از داشته‌ها بهترین بهره‌مندی را داشته باشیم.
موسوی افزود: اگر هدف‌گذاری در مجموعه‌های اقتصادی به فعلیت نرسد باید بررسی دقیق و آسیب‌شناسی داشته باشیم. وقتی مدیری حرف‌های خوب می‌زند و هدف‌گذاری کرده باید در عمل و خروجی کار هم دیده شود، اما بنظر می‌رسد گاهی مجموعه‌هایی در اختیار ما هست که بخوبی از آن استفاده نمی‌کنیم.
وی گفت: باید پیش بینی داشته باشیم و اگر مثلا برق قطع شد تدبیر کنیم و کار متوقف نشود. صنعتی که به صورت یارانه‌ای اداره می‌شود و بازدهی ندارد، حتما در مدیریت آن اشکالی هست. درست نیست متکی به برق یارانه‌ای کشور باشیم و هنوز دنبال برق خورشیدی نرویم.
وی با تاکید بر اینکه قرار نیست همه ظرفیت‌ها مانند آب، برق، گاز، مواد اولیه و تسهیلات بانکی و ارز در اختیارمان باشد تا بتوانیم تولید کنیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سالهاست در مورد ظرفیت معادن رهنمود داشتند، اما ما چقدر این توصیه‌ها را عملی کردیم و چرا از ظرفیت‌های موجود استفاده مطلوب نمی‌کنیم و هنوز بازدهی ما در بخش صنعت قابل مقایسه با مدیریت بخش خصوصی نیست.
وی بیان کرد: چرا هرجا نارسایی و ضعفی هست می‌گوییم خصولتی است و گردن دولت می اندازیم در حالی که اگر خصوصی هستیم باید ببینیم آنها چه می‌کنند و اگر خصولتی هستیم چرا همچنان ضعف‌هایی داریم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ما در قبال بازنشستگان و اموال آن‌ها که در حکم امانت است؛ مسئولیت داریم. انجام نظارت‌های میدانی هم به همین جهت است. در سازمان ۹ هلدینگ تخصصی داریم و می‌خواهیم مسیر رشد بالاتر را طی کنیم اما سوال این است که آیا به واقعیت‌ها نزدیکیم و به شعارمان عمل کرده‌ایم؟
موسوی اضافه کرد: اگر این بی‌توجهی و ضایع شدن اموال متعلق به خودمان باشد شبانه روز پیگیری می‌کنیم تا ثروتمان آسیب نبیند، این مسئولیت وقتی در قبال دارایی مردم که در اختیار ماست باید چندین برابر باشد.
وی در ادامه گفت: وقتی کشاورزی، دسترنج خود را با سختی بدست می‌آورد حتی خوشه‌های گندم را دانه به دانه جمع آوری می‌کند، چون برای آن زحمت کشیده است. ما هم اگر اموال مردم را حفظ نکنیم برکت از میان ما می‌رود و باید پاسخگو باشیم.
موسوی همچنین تصریح کرد: باید مراقب تصمیمات و سیاست‌های غلط باشیم تا آسیب نبینیم. اگر شبکه زنجیره‌ای تامین متصل نباشد و هزینه‌ها مدیریت نشود و تدبیر و برنامه‌ریزی نداشته باشیم حتما متضرر می‌شویم.
وی بیان کرد: امروز مجموعه تأمین‌اجتماعی با داشتن هلدینگ‌های قوی در صنعت حمل و نقل، دریایی، زمینی، هوایی و کارخانه و هتل داری فعال است که برخی سود ده نیستند و باید مورد بررسی قرار گیرند.
موسوی در پایان اظهارداشت: هفته فاع مقدس برای درس کرامت گرفتن و صیانت از ارزش‌ها و سرمایه‌هاست و امیدواریم با حرکت در مسیر ارزش‌ها بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری در عرصه مدیریتی دست یابیم.
بر اساس این گزارش در شرکت صنعتی سرام آرا که از شرکت‌های تابعه شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی) محسوب می‌شود روزانه ۱۵۰۰ متر در سه خط و سالانه ۴۵۰ هزار مترمربع انواع کاشی و سرامیک دیجیتال در سایزهای ریز استخری و دکوری تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود. دراین واحد صنعتی زمینه اشتغال۱۳۰ نفر مهیا شده و نیمی از نیاز داخل کشور به این محصول در این کارخانه تولید می شود. حدود ۳۰ درصد تولیدات این واحد صنعتی به کشورهای خارجی از جمله روسیه و عراق صادر می شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Y7sqA1