امروز شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳

بیمه مسافرتی شینگن؛ معرفی پوشش ها و نحوه محاسبه هزینه بیمه مسافرتی شینگن

هزینه بیمه مسافرتی شینگن بر اساس تعداد افراد و سقف بیمه نامه مشخص می‌شود که در این مقاله به بررسی کامل بیمه مسافرتی شینگن، هزینه‌ها و پوشش‌ها پرداخته شده است.

به گزارش فراسو، اگر قصد سفر به یکی از ۲۹ کشور عضو شنگن را دارید، در قدم اول باید بیمه مسافرتی کشور مورد نظر خود را دریافت کنید! یکی از مهم‌ترین قوانین برای سیاحت کشورهای عضو پیمان شینگن، دریافت بیمه مسافرتی به ازای تعداد افراد مسافر است. این بیمه نامه طراحی شده تا افراد در زمان بیماری یا حوادث ناگوار، پشتوانه‌ای مطمئن در زمان سفر داشته باشند.

اگر شما نیز نسبت به شرایط دریافت بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن و قیمت این بیمه کنجکاو هستید، با مطالعه این مقاله کلیه اطلاعات مورد نیاز در مورد بیمه مسافرتی ویزای شینگن را دریافت خواهید کرد.

بیمه مسافرتی شینگن؛ برای حوادث ناگوار و فوریت‌های پزشکی در سفر

بیمه مسافرتی شینگن برای مسافران به کشورهای اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است که پوشش پزشکی را فراهم می‌کند. هم‌چنین برای دریافت ویزای توریستی شینگن، ارائه مدارک بیمه الزامی بوده و کلیه افراد باید تحت پوشش بیمه سنگین پزشکی باشند. مهم‌ترین مزیت این بیمه، صرفه‌جویی در هزینه‌ها است؛ زیرا در کشورهای اروپایی کوچک‌ترین درمان‌ها هزینه‌های سنگینی را به همراه دارند. با در نظر گرفتن این مورد، باید گفت بیمه مسافرتی شینگن از جان و مال شما محافظت خواهد کرد.

البته بیمه شینگن فارغ از پوشش‌های درمانی، برای سایر موارد از جمله گم شدن مدارک، دعوی حقوقی و بازگشت به بیمار نیز پوشش کاملی ارائه می‌دهد. برای مثال اگر مدارک شما در طول سفر گم شود، امکان بازگشت به ایران را با استفاده از بیمه شینگن خواهید داشت. حال که با بیمه مسافرتی شینگن آشنا شدیم، در ادامه قصد داریم به بررسی قیمت بیمه مسافرتی مسافرتی شینگن  و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن بپردازیم.

آشنایی با بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن

آیا بیمه مسافرتی شینگن اجباری است؟

بله، دریافت بیمه مسافرتی شینگن برای کلیه مسافرانی که به دنبال ویزای شینگن هستند، ضروری است. این بیمه تضمین می‌کند که در طول سفر از حمایت درمانی و مالی برخوردار هستید. هم‌چنین در صورت بروز حوادث ناگوار، می‌توانید از پوشش بیمه‌ای استفاده کرده و هزینه‌های درمانی خود را کاهش دهید.

توجه داشته باشید که هر فرد باید به‌صورت مجزا بیمه شود و خدماتی برای بیمه خانوادگی شنگن وجود ندارد. البته در کشور ایران، بیمه تکمیلی خانوادگی توسط شرکت‌های بیمه‌گر معتبر مانند آسماری ارائه می‌شود که پوشش مطلوبی برای خدمات درمانی دارد.

پوشش بیمه شنگن؛ تا سقف ۵۰۰۰۰ یورو با فرانشیز ۲۵ درصد

اولین و مهم‌ترین نوع پوشش بیمه شینگن، پوشش‌های درمانی است که شما می‌توانید از خدمات درمانی، جراحی و پزشکی در ۲۹ کشور عضو Schengen استفاده کنید. سایر پوشش‌های بیمه شنگن به شرح زیر است:

  • تخلیه اضطراری اقامتگاه
  • بازگشت بقایا به میهن
  • بازگشت خردسالان
  • لغو سفر
  • وقفه در سفر
  • مرگ تصادفی، آسیب یا ناتوانی و از کار افتادگی
  • هزینه های تشییع جنازه خارج از کشور
  • گم شدن، مال شخصی یا مدارک سفر
  • سرقت یا آسیب دیدن چمدان
  • تاخیر چمدان (جایگزینی اضطراری اقلام ضروری)
  • بهم خوردن برنامه زمانبندی پرواز
  • تاخیر سفر با توجه به وضعیت آب و هوا
  • ربوده شدن

در بیمه مسافرتی، خدمات جراحی و پزشکی مبلغ ۵۰۰۰۰ یورو با فرانشیز ۲۵ درصد در هر خسارت در نظر گرفته می‌شود و پوشش خدمات دندان نیز  مبلغ ۱۵۰ یورو با فرانشیز ۲۰ درصد است. باتوجه‌به این پوشش‌ها، باید گفت این بیمه‌نامه کلیه موارد ناگوار در سفر را در بر می‌گیرد تا مسافران با اطمینان خاطر بیشتری به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.

به‌صورت‌کلی، خدمات بیمه طراحی شده تا افراد هزینه کمتری در شرایط‌های ناگوار پرداخت کنند. برای مثال در انواع بیمه تکمیلی انفرادی، هزینه برخی از عمل‌های پزشکی نیز پوشش داده می‌شود که مبلغی از آن توسط بیمه‌گزار پرداخت می‌شود.

بررسی میزان هزینه بیمه مسافرتی شینگن

نحوه محاسبه هزینه بیمه مسافرتی شینگن

قیمت بیمه مسافرتی شینگن توسط عوامل مختلفی از جمله سن، طول مدت اقامت و سقف میزان تعهدات تعیین می‌شود که در ادامه به بررسی شرایط این بیمه پرداخته‌ایم:

  • رده سنی: دسته بندی سنی بیمه شینگن شامل تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۶۵ سال، ۶۶ تا ۷۰، ۷۱ تا ۷۵، ۷۶ تا ۸۰ و ۸۰ سال به بالا می‌شود. هرچه سن فرد بیشتر باشد، مبلغ بیمه نامه شخص نیز افزایش می‌یابد؛ زیرا احتمال رخ دادن حوادث ناگوار به‌دلیل سن بالا بیشتر است.
  • طول مدت اقامت در کشور عضو شینگن: یکی از عوامل تاثیر گذار روی هزینه بیمه مسافرتی شینگن طول مدت اقامت در سفر است. هرچه سفر شما طولانی‌تر باشد،‌ هزینه‌ای که باید برای بیمه پرداخت کنید بیشتر می‌شود.
  • سقف میزان تعهدات: میزان تعهدات بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن، از ۳۰ هزار یورو شروع شده و تا ۵۰ هزار یورو ادامه دارد. هر طرحی شرایط خاص خود را دارد، برای مثال طرح شنگن طلایی بیمه سامان یا پاسارگاد به ترتیب ۵۰ و ۳۰ هزار یورو سقف تعهد دارد.

برای خرید بیمه مسافرتی شینگن مهم است مدت زمان سفر، شرایط سنی افراد و سقف تعهدات را در نظر بگیرید. هرچه سقف تعهدات بیشتر باشد، قیمت بیمه مسافرتی شینگن و پوشش درمانی نیز افزایش می‌یابد. البته به‌‌صورت کلی در انواع بیمه تکمیلی، هرچه سقف تعهدات بیشتر شود، پوشش‌های درمانی و پزشکی نیز بیشتر می‌شوند.

قیمت بیمه مسافرتی شینگن نسبت به تعداد مسافرها

مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه شنگن چیست؟

برای دریافت بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن، باید مدارکی را حاوی اطلاعات شخصی شما و اطلاعات سفر ارائه دهید. لیست مدارک و اسناد مورد نیاز برای خرید بیمه مسافرتی شینگن، به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای شینگن برای هر فرد مسافر
  •  قطعه عکس ۳*۴ که از زمان ثبت آن‌ها کمتر از ۶ ماه گذشته باشد
  • گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و ۲ صفحه خالی
  • حداقل پوشش ۳۰۰۰۰ یورو برای بیمه نامه شینگن
  • ارائه تاریخ ورود و خروج دقیق همراه با مدارک اقامتگاه

با تکمیل کردن این مدارک، شما باید به کنسولگری کشور مورد نظر مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. البته استفاده از خدمات شرکت‌های بیمه ایرانی که فروش این بیمه را انجام می‌دهند، زمان انتظار برای دریافت بیمه را کاهش می‌دهد. هم‌چنین هزینه بیمه مسافرتی شینگن در این شرکت‌ها به تومان محاسبه می‌شود و قیمت بیمه مسافرتی شینگن با فاکتورهای سن و میزان اقامت سنجیده می‌شود.

مدارک ضروری برای خرید بیمه مسافرتی شینگنبیمه مسافرتی برای ویزای شینگن را همین حالا از آسماری تهیه کنید

بیمه مسافرتی شینگن به‌منظور حمایت از مسافران در طول سفر در نظر گرفته شده است. قیمت بیمه مسافرتی شینگن، نسبت به سن افراد، مدت زمان اقامت و سقف تعهدات بیمه‌ای متفاوت خواهد بود. برای مثال هزینه یک خانواده با اقامت ۱۰ روزه، نسبت به یک خانواده با اقامت ۷ روزه بیشتر است. دریافت بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن برای سفر به کشورهای اروپایی امری ضروری بوده و سفر به ۲۹ کشور عضو شنگن بدون بیمه ممکن نیست.

منبع: بیمه آسماری

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/SurKQ7