امروز جمعه، ۶ مهر ۱۴۰۳

برگزاری ۵۷ دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی؛ برنامه امسال ایمیدرو

مجری طرح توانمندسازی فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی (طرح فاجد) اعلام کرد: ایمیدرو تا پایان امسال، ۵۷ دوره آموزشی تخصصی برای معادن بخش خصوصی برگزار می کند.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، قاسم حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو در راستای ارتقای توان آموزشی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز معادن بخش خصوصی، با همکاری نظام مهندسی معدن، سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، خانه معدن، مرکز تحقیقات فرآوری کرج، مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد و اتحادیه حفاران غیر نفتی، دوره‌های آموزشی مورد نیاز را برگزار می کند.

وی ادامه داد: ایمیدرو در سال ۱۴۰۱ با هدف رفـع کمبـود نیروهای متخصص مجـرب در بخـش معدن و نیز ایجـاد فرصت های شغـلی فـراگیر بـرای فـارغ التحصـیلان جـوان دانشــگاه ها و مؤسسـات آموزش عـالی، قرارداد همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن (طرح فاجد) منعقد کرد و در این راستا، دوره های آموزشی تدوین و اجرایی شد.

مجری طرح فاجد با اشاره به جزئیات دوره های آموزشی تخصصی بخش معدن طی امسال، گفت: این دوره‌ها شامل تربیت تکنسین برای بخش های فرآوری، حفاری پیشرفته، استخراج معادن زیرزمینی، استخراج سنگ های ساختمانی و کارخانه های سنگبری و همچنین تربیت مربی حفاری، تربیت کارشناس ایمنی، آموزش ماشین آلات سنگین و نیز دوره های سطوح کارگری است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی ها در دوره های یاد شده، ۹۶۵ نفر طی ۸۹۶ ساعت آموزش می بینند.

برگزاری ۲۷ دوره آموزشی در ۱۴۰۲

حسن زاده درباره دوره های آموزشی و مهارت آموزی برگزار شده طی سال ۱۴۰۲ گفت: ایمیدرو در سال گذشته، ۲۷ دوره آموزشی با حضور ۷۸۶ شرکت کننده (مهارت آموزی و آموزشی) برگزار کرد. در این دوره ها، ۶۹ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت آموزش ارائه شد.

وی ادامه داد: دوره های مذکور مشتمل بر تربیت تکنسین در رشته های فرآوری، حفار مغزه گیری، استخراج معادن زیر زمینی و آتشکاری و همچنین دوره های آموزشی در حوزه ناریه، ماشین آلات سنگین، ایمنی بهداشت سنگین، مکانیک و جوشکاری بود.

اثربخشی دوره ها

مجری طرح فاجد با اشاره به اشتغال به کار ۵۷ درصدی پذیرفته شدگان دوره های مهارت آموزی (تکنسین)، گفت: از ۲۶۵ پذیرفته شده برای حضور در دوره های مهارت آموزی، ۱۵۰ نفر در معادن به کار مشغول شده اند که این موضوع، نشان‌دهنده موفقیت و اثربخشی این دوره‌ها در اشتغال‌زایی است.

وی ادامه داد: این امر حاکی از اهمیت واقعی برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی در ارتقای وضعیت اشتغال و توسعه نیروی کار است. تداوم و توسعه برنامه‌های آموزشی و حرفه‌ای می‌تواند به تحقق اهداف اصلی طرح و تامین نیروی متخصص مورد نیاز برای بخش معدن کمک قابل توجهی کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4Z6S4U