امروز دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳

امسال؛ ۴۰ درصد هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی از هرمزگان محقق شد

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: چهار میلیارد و ۱۱۹ میلیون دلار صادرات غیرنفتی طی سالجاری در استان هدف‌گذاری شد که تاکنون ۴۰ درصد از این میزان محقق شده است.

به گزارش فراسو، خلیل قاسمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در هرمزگان با کمک بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی هرمزگان، بیشتر صادرات این استان در ۶ ماهه دوم سال انجام می‌گیرد که می‌توان به عدد هدفگذاری شده تا پایان امسال دست یافت.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: برای بهبود صادرات غیرنفتی استان دو برنامه با کمک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان برای تجار و بازرگانان جدید و همچنین در قالب هنرستان‌های تربیت تجار با همکاری آموزش و پرورش، برای جذب دانش آموز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: بررسی مسائل مشکلات بنگاه‌های صادراتی و کیفیت محصولات آن‌ها نیز در کارگروه مطرح و حل می‌شود که به لحاظ کیفی و کمی بتوانیم محصولات خوبی در بازارهای هدف داشته باشیم.

قاسمی گفت: بیشترین کالاهای صادراتی غیرنفتی از هرمزگان در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و شیلاتی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین فنی مهندسی است.

استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن بزرگترین بندر کانتینری ایران، در جنوب کشور و کرانه آب‌های خلیج فارس و دریای عمان واقع شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/bhYQKE