امروز شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳

امام جمعه قزوین: اگر در مقام مسئولیت نگاه مومنانه داشته باشیم، برکات خداوند بر کار ما نازل می‌شود

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه بازدید میدانی از مراکز خدمت‌رسانی بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی این سازمان در استان قزوین، به همراه جمعی از معاونان و مدیران ستادی و استانی با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، آیت‌الله عابدینی در این دیدار، ضمن تقدیر از خدمات گسترده سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی، با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی مطلوب به بیمه‌شدگان این سازمان و تلاش برای جلب رضایت مردم اظهار داشت: نگاه مومنانه متفاوت از نگاه مادیگرایانه است. کسی که به همه چیز نگاه مادی دارد و محاسباتش مطلقا دنیایی و مادی است و کاری به امکانات دیگر ندارد، با کسی که مومنانه به مسائل نگاه می‌کند متفاوت است.
وی افزود: نگاه مومنانه همان نگاه اهل تقوا است. خداوند می‌فرمایند «من یتق‌الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب …»؛ یعنی هر که باتقوا باشد خداوند راه را بر او می‌گشاید و رزق لایحتسب به او عطا می‌کند. در نگاه مادی این لایحتسب وجود ندارد و امیدی به آن نیست، اما در نگاه دینی همه چیز متفاوت است.
آیت‌الله عابدینی در ادامه گفت: انقلاب ما با این نگاه پیش رفته است. اگر این نگاه نبود آن زمان که هیچ کس و هیچ چیز در اختیار امام خمینی (ره) نبود، آنطور با فریاد بلند و اعتماد به خدا در مقابل کاپیتولاسیون نمی‌ایستاد.
وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید «ولو ان‌الاهل القرا آمنوا و… »؛ یعنی اگر مردم ایمان داشته باشند و خدا را ببینند و ایمان ملکوتی داشته باشند و خود را بنده بدانند، خداوند قول داده است که برکات زمینی و آسمانی را به روی ما بگشاید. این برکات می‌تواند مادی و معنوی باشد و هزاران هزار جلوه داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به آیه مبارکه «الذین مکناهم فی‌الارض… » گفت: وظیفه ما این است که در هر جا امکاناتی در اختیار داریم نسبت به اقامه دین اقدام کنیم.

سازمان تأمین‌اجتماعی در مسیر تضمین آینده بین‌نسلی و تامین آسایش مردم
بر اساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در ابتدای این دیدار ضمن تبیین دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره اخیر گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد که مقدمات اقدامات مهم سازمان طی این مدت از جمله پرداخت ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک رفاه را به خوبی فراهم کرد. امیدواریم با اقدامات انجام شده و با حرکت در یک سیر مطلوب بتوانیم آینده بین‌نسلی و عدالت اجتماعی و امنیت و آسایش مردم را تامین کنیم.

موسوی در این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد و نام رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و همچنین تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه‌های مهم سرمایه‌گذاری، کسب و کار و بیمه و درمان خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کند و از این جهت در اقتصاد کلان کشور نیز نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۷ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارند گفت: با اینکه در ابتدای قبول مسئولیت در این سازمان با بدهی بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی به بانک رفاه مواجه بودیم، اما با عزم و اراده همکاران سازمان و همچنین عنایت و توجه ویژه شهید رئیسی توانستیم از این وضعیت خارج شویم.
موسوی افزود: زمانی که کار را در این مجموعه آغاز کردیم، برای پرداخت ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری بازنشستگان باید هر ماه حدود ۵ هزار میلیارد تومان استقراض می‌کردیم و اگر این وضعیت ادامه پیدا می‌کرد، امروز بدهی سازمان تأمین‌اجتماعی به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید. اما با هدایت‌های راهبردی شهید رئیسی و همت و عزم و اراده همکاران ما در مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی، در مدت کوتاهی بدهی کلان سازمان به بانک رفاه پرداخت شد و توانستیم از این بحران خارج شویم.
وی در ادامه گفت: در همین ماه گذشته بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان هزینه سازمان اعم از حقوق و مستمری بازنشستگان و کارکنان و موارد دیگر، بدون یک ریال استقراض انجام شد که این حاصل همت و تلاش همکاران ما در سازمان تأمین‌اجتماعی است.
موسوی در ادامه گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان ما افزوده شد که از این محل بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار در سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد شد که این وضعیت می‌تواند تا ۵ سال آینده استمرار داشته باشد. این بازه ۵ ساله فرصت مغتنمی است که سازمان تأمین‌اجتماعی وارد حوزه سرمایه‌گذاری اختیاری شده و از آسیب‌ها جلوگیری کند.
وی افزود: در صندوق‌های بازنشستگی کشورهای مختلف، نسبت دارایی‌ها یا برابر با GDP  یا بیش از آن است، اما دارایی مجموعه صندوق‌های بازنشستگی در کشور ما به یک سوم GDP هم نمی‌رسد. این مشکلی است که باید با ورود جدی به عرصه سرمایه‌گذاری حل شود و ان‌شالله سازمان تأمین‌اجتماعی در این مسیر قرار بگیرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه گفت: برخی اذعان می‌کنند که صندوق تأمین‌اجتماعی دچار بحران جدی است و از این جهت تلاش می‌کنند اقدام به بحران‌سازی‌های افراطی کنند. اما ما در سازمان تأمین‌اجتماعی به به این موضوع قائل نیستیم، بلکه معتقدیم مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد که با تجربه و فرصت‌هایی که خصوصاً در حوزه سرمایه‌گذاری داریم، می‌توانیم از این چالش‌ها عبور کنیم.
موسوی در ادامه گفت: طی سه سال گذشته، بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد که مقدمات اقدامات مهم سازمان طی این مدت از جمله پرداخت ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک رفاه را به خوبی فراهم کرد. امیدواریم با اقدامات انجام شده و با حرکت در یک سیر مطلوب بتوانیم آینده بین‌نسلی و عدالت اجتماعی و امنیت و آسایش مردم را تامین کنیم.
بر اساس این گزارش، در این دیدار آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده محترم ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه این شهر، ضمن تقدیر از خدمات گسترده سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی در خصوص اهمیت خدمت‌رسانی مطلوب به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی و تلاش برای جلب رضایت مردم نکاتی را متذکر شدند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/SLS8R4