امروز جمعه، ۶ مهر ۱۴۰۳

اعلام پیش نیازهای تحقق اهداف صنعت فولاد در چشم انداز

مهندس محمد آقاجانلو راهبردهای اصلی تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را بیان کرد و از برگزاری سلسله نشست های تخصصی با اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سرپرست هیات عامل ایمیدرو که در جلسه هم اندیشی تحقق اهداف زنجیره فولاد که با حضور اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد، عنوان کرد: اجرای سیاست های برنامه هفتم توسعه در بخش معدن از ماموریت های اولویت دار ایمیدرو است.

وی با اشاره به تاثیر صنعت فولاد در اجرای سیاست های برنامه هفتم گفت: صنعت فولاد یکی از حوزه هایی است که در رشد بخش معدن بسیار اثرگذار است و هدف اصلی در این حوزه، تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، افزایش ارزش افزوده در این زنجیره و رفع موانع آن است.

سرپرست هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: برای تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد؛ باید راهبردهایی همچون سرمایه گذاری در اکتشاف، حمایت از شرکت های معدنی جهت سرمایه گذاری در معادن زیرزمینی، افزایش عمر معادن با استفاده از تکنولوژی های به روز با هدف کاهش عیار حد مصرفی و افزایش استفاده از قراضه به جای سنگ آهن مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در صنعت فولاد به هر میزان که فاصله بین ظرفیت با تولید افزایش یابد؛ سودآوری در این بخش کاهش می یابد، افزود: کاهش نسبت تولید به ظرفیت ایجادی به واسطه نبود توسعه زیرساخت ها و صنایع پایین دستی برای مصرف فولاد از دیگر موارد مورد توجه در صنعت فولاد کشور است.

مهندس آقاجانلو عنوان کرد: ظرفیت مازاد فولاد دنیا یک موضوع ساختاری است که چشم انداز صنعت فولاد جهانی را دستخوش تغییر می کند. در این زمینه دولت ها و سرمایه گذارن صنعت باید اطمینان حاصل کنند که سرمایه گذاری های این بخش بر اساس ملاحظات و نیاز بازار انجام می شود و با توجه به طول عمر کارخانه های فولادی نصب شده، در بلندمدت توجیه پذیر خواهند بود.

وی در تشریح راهکارهای کاهش ناترازی ظرفیت تصریح کرد: از جمله راهکارهای کاهش ناترازی ظرفیت در این صنعت می توان به تعیین تکلیف پروژه ها، صادر نکردن مجوز جدید در زنجیره فولاد، طراحی سیاست های تشویقی ادغام و توسعه بازارهای صادراتی اشاره کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9pGgTo