امروز جمعه، ۶ مهر ۱۴۰۳

استان قزوین، مقصد ۶۱ امین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در ادامه سفرهای استانی و به‌منظور نظارت میدانی بر عملکرد مراکز خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور، در ۶۱ امین سفر خود به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان برای بررسی کیفیت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان استان قزوین وارد این استان شد.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این سفر با همراهی محمد محمدی معاون بیمه‌ای، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها و جمعی از مدیران این این سازمان ضمن دیدار و گفتگوهای جداگانه با استاندار قزوین و نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، از بیمارستان و شعبه تأمین‌اجتماعی تاکستان و بیمارستان رازی قزوین بازدید خواهند کرد. از دیگر برنامه های این سفر، شرکت در نشست تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان، حضور در شورای اداری مشترک بیمه و درمان استان و تجلیل از خانواده شهید همکار، محمدصادق انبارلویی و همچنین بازید از شهر صنعتی البرز و شرکت صنایع سرام آرا است.
بازدید از خدمات بیمه‌ای و درمانی شهرهای آبیک، محمدیه، شهر صنعتی البرز، الوند و قزوین از دیگر برنامه‌های این سفر است.

موسوی و جمعی از مدیران تأمین‌اجتماعی در نخستین بازدید با حضور در شهرک صنعتی البرز از کارخانه کاشی و سرامیک سرام آرا از مجموعه های اقتصادی زیر مجموعه شرکت‌های سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی و صدر تأمین‌ بازدید کردند.
موسوی در جریان این بازدید ضمن اطلاع و بررسی آخرین وضعیت عملکردی و اقتصادی این کارخانه به گفتگو با مدیران و کارگران این مجموعه پرداخت و در جریان وضعیت معیشتی و مطالبات ایشان قرار گرفت.
مدیرعامل تأمین‌اجتماعی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: امروز هم مسیر جهاد در برابر جنگ ترکیبی و جنگ اقتصادی نابرابر دشمنان گشوده است و عهد ما با مجاهدان راه حق و شهدا این است که امتداد مسیر ایشان در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تولید بنیان باشیم.
گفتنی است در استان قزوین با جمعیت بیش از یک میلیون و سیصدهزار نفر، تعداد افراد تحت پوشش خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی، بالغ بر ۹۴۰ هزار نفر مشتمل بر ۳۰۱ هزار و ۴۹۱ بیمه‌شده اصلی بیمه‌پرداز سازمان تأمین‌اجتماعی و نزدیک به ۱۰۵ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر است.
سازمان تأمین‌اجتماعی در استان قزوین بالغ بر ۱۹ هزار کارگاه فعال را تحت پوشش دارد و  برای ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‎‌بگیران در حال حاضر ۸  شعبه اصلی، ۶  شعبه اقماری و ۷  کارگزاری در شهرهای مختلف استان دارد.
همچنین در استان قزوین تعداد مراکز درمان ویژه بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ۱۰ مرکز شامل دو بیمارستان با ۳۳۱ تخت فعال و ۸ مرکز درمانی سرپایی در شهرهای مختلف است. علاوه بر این ۷۰۳ مرکز درمانی در این استان، طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی هستند و در کنار مراکز درمانی مستقیم، به بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه خدمت می‌کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ogQ7Jj