امروز جمعه، ۱۳ مهر ۱۴۰۳

آزمون دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری برگزار شد

 آزمون جامع هماهنگ دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری، امروز جمعه ۱۳ مهرماه جاری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت سراسری در کشور برگزار شد.

به گزارش فراسو به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، آزمون جامع هماهنگ دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با برگزاری سراسری در سطح ۳۱ مرکز استان و منطقه آزاد کیش و چابهار، زمینه سنجش اتمام پایان دوره آموزشی بیش از ۴ هزار داوطلب را در ۷ دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان فرهنگی، راهنمایان طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین‌گردشگری، مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، کارشناس ارزیابی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری فراهم آورد.

از این بین متقاضیان مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نیز راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با ۱۱۷۵ و ‍ ۱۴۶۷ نفر متقاضی، بیشترین آمار شرکت‌کنندگان را به همراه داشتند.

همچنین طبق آمار اخذشده بر این اساس به ترتیب استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، فارس و اصفهان بیشترین آمار شرکت‌کننده را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است فراگیران شهر تهران با حضور در محل دانشگاه شریف به رقابت پرداختند و ابوطالب قاسمی مدیرکل مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی وزارت گردشگری نیز با حضور در این محل نحوه برگزاری و میزان رضایتمندی شرکت‌کنندگان را مورد نظارت قرار داد.

آزمون جامع هماهنگ دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با همکاری معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی برگزار شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/BFbr7t