امروز یکشنبه، ۱ مهر ۱۴۰۳

پست؛ مبحث درس مطالعات اجتماعی پایه سوم دبستان

رئیس اداره آموزش کارکنان شرکت ملی پست گفت: «پست، موضوع درس ۲۲ مطالعات اجتماعی پایه سوم دبستان است که امروز به مناسبت اول مهر، شروع سال تحصیلی مروری بر آن داریم.»

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛شهنوش اسدی افزود: «این موضوع نشان‌دهنده اهمیت موضوع صنعت پست، فرهنگ نامه‌نگاری، مکاتبه و ارسال مراسلات است که نه تنها در ایران بلکه سایر کشورها به عنوان یک مبحث درسی مورد توجه قرار گرفته است.»
وی اظهار داشت: «درس ۲۲ مطالعات اجتماعی پایه سوم دبستان با موضوع پست بدین شرح می‌باشد.
آیا تاکنون به کسی نامه ای نوشته‌اید که آن را پست کرده باشید؟ آیا تاکنون فکر کرده‌اید چگونه این نامه به دست دوست با فامیل شما که در فاصله‌ای خیلی دور از شما زندگی می‌کند، می‌رسد؟
مردم علاوه بر نامه، کتاب مجله و بعضی از کالاها را از طریق پست به جایی که می‌خواهند، می‌فرستند. همچنین برخی از خریدها از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق اداره‌ی پست برای مشتری‌ها ارسال می‌شود.
در اداره‌ی پست نامه‌ها را با توجه به شهرها و مکان‌های مختلف تقسیم و جدا می‌کنند و هر مامور پست، نامه‌های یک منطقه را به دست مردم می‌رساند.
چگونه نشانی خود را بر روی پاکت پستی بنویسیم؟
برای پست کردن نامه، باید نشانی خودتان (فرستنده) و نشانی گیرنده نامه را به خوبی بدانید. سپس آن را  روی پاکت با خط خوش و خوانا در جای مخصوص بنویسید.
هر خانه‌ای به غیر از نشانی یک کد پستی هم دارد. کدپستی را هم باند بر روی پاکت که بنویسیم.»

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/tGb6YO