امروز سه شنبه، ۱۰ مهر ۱۴۰۳

همتی: اختلاف ارز نیما و آزاد باید به حداقل برسد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اختلاف نرخ ارز نیما و نرخ آزاد زیاد است، باید این اختلاف به حداقل رسیده و به حدی برسد که توجیه داشته باشد.

به گزارش فراسو به نقل از شادا، دکتر عبدالناصر همتی در یکصد و بیست و پنجمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، برای مردم فلسطین و ملت لبنان آرزوی پیروزی کرد.

وزیر اقتصاد گفت: دیروز در حاشیه نشست هیات دولت با رییس کل بانک مرکزی درباره موضوع صادرات قیر صحبت کردم و وی قرار شد این موضوع را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: نظر ما درباره اختلاف نرخ ارز نیما و نرخ آزاد مشخص است، باید این اختلاف به حداقل رسیده و به حدی برسد که توجیه داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر این اختلاف زیاد بوده و توجیه ندارد که به تدریج این مسأله حل خواهد شد.وزیر اقتصاد در زمان بررسی دستور اول جلسه با موضوع «بررسی مراتب پیشنهاد احیا شورای عالی تامین اجتماعی»، اظهار داشت: با توجه به اینکه از آخرین باری که این موضوع برای بررسی رفته حدود چهار سال می گذرد و نظر به اینکه وزیر کار جدید به تازگی در این مسؤولیت قرار گرفته است، به نظرم این موضوع قابل بررسی است.

وی ادامه داد: بر این اساس، می توان بررسی این موضوع را در شورا ادامه داد و اعضای اتاق با وزارت کار در این خصوص همفکری کنند.

دکتر همتی در خصوص دستور دوم نیز خاطر نشان کرد: این موضوع را با همکاری اعضای اتاق پیگیری و انجام می دهیم.بر اساس این گزارش، یکصد و بیست و پنجمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی برگزار شد.«بررسی مراتب پیشنهاد احیا شورای عالی تامین اجتماعی» و «بررسی مراتب پیشنهاد تجدیدنظر در ترکیب هیات‌های تشخیص مطالبات، موضوع مواد ۴۳ و ۴۴ قانون تامین اجتماعی» دو دستور کار نشست امروز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بودند.

همچنین پیش از ورود به دستور کار رسمی، موضوع «پیگیری مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در ارتباط با اصلاح آیین نامه مشاغل سخت و زیان آور» مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YiOqZ9