امروز جمعه، ۲۷ مهر ۱۴۰۳

معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه “ما”: رشد بیمه های زندگی با حاکمیت ریال امکان پذیر نیست

به گزارش فراسو، عزت‌الله حقیقتی در گفتگو با پایشگر، اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی کشور که رشد تورم بسیار بالا است و شاهد تغییرات گسترده قیمت ها هستیم، بیمه های زندگی آن طور که شایسته است، رشد نخواهد کرد و به نظر می‌رسد باید در این زمینه از راهکارهای دیگری استفاده کرد.
وی، یکی از نسخه‌های ضد تورمی مقابله با چالش‌های بیمه های زندگی را، سوار شدن بر تورم دانست و تاکید کرد: در شرایط فعلی که ریال هر روز ضعیف تر می‌شود، نباید با این واحد پول، امیدوار به رشد و ارتقای بیمه های زندگی در ایران بود.
معاون فنی بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه”ما”، در این خصوص می‌گوید: بهتر است از شاخص های دیگر در این زمینه بهره گرفت، به عنوان مثال می‌توان با سایر ابزارهای سرمایه گذاری که ارزش دارایی را در برابر تورم حفظ می نمایند و دخیل کردن آن در بیمه نامه ها، با نوسانات شدید قیمت و تورم مقابله کرد.

جدا شدن پس انداز از پوشش بیمه

حقیقتی، صدور این بیمه نامه ها، با استفاده از طلا را، راهکار دیگری برای نجات بیمه‌های زندگی دانست و افزود: در مرحله بعدی می‌توان پس‌انداز ها را از پوشش های بیمه ای جدا کرد و از آن در بازار سرمایه و بورس استفاده کرد. بدین ترتیب با بالا یا پایین آمدن هر یونیت ارزش سهام، جلوی نوسانات احتمالی گرفته شده و ارزش ذاتی آن در بازار حفظ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با رشد فزاینده تورم در کشور، نرم ارز و طلا هم بالاتر خواهد رفت، پوشش نوسانات تورم در این نوع معاملات را، راه مقابله با نابودی بیمه‌های زندگی عنوان و تاکید کرد: البته در آیین نامه شماره ۱۰۷ بیمه مرکزی در این زمینه راهکارهایی دیده شده که امیدواریم با خرد جمعی و وحدت رویه متخصصان بیمه، به یک راه حل مطمئن و قطعی در این خصوص برسیم.

سهم ۳۰ درصدی بیمه ما از پرتفوی صنعت

حقیقتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درحالی که سهم بیمه های عمر و زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه حدود ۱۲ درصد برآورد شده است، سهم این رشته در پرتفوی شرکت بیمه “ما” به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

به گفته وی، ارزیابی عملکرد شرکت بیمه “ما” نشان می دهد که توجه ویژه به این رشته، توانسته موفقیت چشمگیری را در این زمینه رقم بزند، به گونه ای که این شرکت در شش ماه نخست سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال حق بیمه در رشته زندگی اندوخته دار و غیر اندوخته دار تولید کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/3eWGRx