امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل آریاساسول: تسری دانش وظیفه شرکت‌های پیشگام برای توسعه کشور است

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول با اشاره به دانش تجمیع شده در این شرکت، تسری دانش به سایر شرکت‌ها به منظور توسعه کشور و انتفاع سازمان‌ها، کشور و مردم را وظیفه شرکت‌های پیشگام برشمرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت، در دومین همایش ایمنی فرایند که صبح امروز (یکشنبه، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳) در سالن همایش‌های تخصصی وزارت نفت، با حضور مدیران، رؤسا و متخصصان ۴ شرکت اصلی وزارت نفت برگزار شد، تقویت فرهنگ ایمنی را در صنعت مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت شاهد عمر بالای تأسیسات هستیم و این در حالی است که بازدهی و بهره‌وری برخی شرکت‌ها به‌ویژه پتروشیمی‌ها در مقایسه با شرکت‌های همتراز بین‌المللی بیشتر و بالاتر است.

وی به شکست رکورد تولید در آریاساسول در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: با وجود عمر بالای تجهیزات، موفق به ثبت این رکورد و تولید حداکثری ایمن در شرکت شدیم و این مهم جز با توجه ویژه به حوزه HSE در شرکت محقق نمی‌شد.

مدیرعامل آریاساسول ابراز امیدواری کرد: با هم‌افزایی در بخش‌های مختلف صنعت نفت که سرمنشا آن برگزاری همایش‌های این چنینی است، می‌توان نتایج خوبی را به دست آورد و این موضوع را پس از برگزاری همایش ایمنی فرایند سال گذشته شاهد بودیم.

تسری فرهنگ ایمنی در سازمان از حوزه مدیریت آغاز می‌شود

حیدرزاده از فرهنگ پیشگیری در حوزه ایمنی فرایند یاد کرد و گفت: تمرکز بر مدیریت ریسک و جلوگیری از بروز حوادث نیازمند مدیریت منسجم و توجه بسیار است.

وی از تجزیه و تحلیل رویدادها، بررسی کوچک‌ترین مسائل و نشانه‌ها که می‌تواند به حادثه منجر شود، پایش مستمر فرایندها، ایجاد برنامه‌های مدون و مستمر و از همه مهم‌تر توانمندسازی کارکنان، به‌عنوان ارکان ایمنی فرایند (PSM) یاد کرد و گفت: مشارکت کارکنان در فرایندها و آموزش آن‌ها، همچنین برگزاری همایش‌های اینچنینی می‌تواند نتایج بسیاری را برای صنعت به‌دنبال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در پایان اذعان کرد: ما اعتقاد داریم که اگر دانشی در مجموعه شرکت ایجاد و خلق می‌شود، باید بتوانیم با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها آن را در کشور تسری دهیم و چند شرکت پیشرو در این حوزه همچون آریاساسول داشته باشیم که نتیجه برای همه سازمان‌ها و کشور و مردم خواهد بود.

دومین همایش ایمنی فرایند از صبح امروز (۱۵ مهرماه ۱۴۰۳) کار خود را آغاز کرده و مشتمل بر سخنرانی‌های متخصصان و پنل‌های تخصصی تا بعد از ظهر است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jzrnCD