امروز چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳

در نیمه اول امسال رقم خورد: ثبت نزدیک به ۱۱ همت معامله برق در بورس

 بازار برق بورس انرژی ایران در نیمه ابتدایی سال جاری منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۳ روزهای پررونقی را پشت سر گذاشت و ۷۸ میلیارد و ۳۹۲ میلیون کیلووات‌ساعت برق به ارزش حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در این بازار مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش فراسو به نقل از وزارت نیرو، از کل معاملات ثبت شده در این بازار ۷۷ میلیارد و ۹۸۶ میلیون کیلووات‌ساعت برق مربوط به نیروگاه‌های حرارتی با ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

از سوی دیگر در بازار برق سبز نیز ۳۵۶ میلیون کیلووات‌ساعت برق با ارزشی بالغ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در تالار برق آزاد که محلی برای عرضه و فروش برق نیروگاه‌های کوچک و تولید پراکنده است نیز ۵۰ میلیون کیلووات‌ساعت برق به ارزش بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان در مدت یاد شده معامله شد.

بااین‌حال این معاملات در بازار برق باقدرت و رونق هرچه بیشتر در حال انجام بوده و امید است روند تحولی نظام مالی صنعت برق باقدرت به‌پیش رود.

آمار و ارقام منتشر شده در طول سال و ۶ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۳ حاکی از آن است که ابزارهای متنوع موجود در بازار برق بورس انرژی ایران باعث رونق هرچه بیشتر معاملات در این بازار شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DVKiZ3