امروز یکشنبه، ۱ مهر ۱۴۰۳

اطلاعیه بانک سرمایه در خصوص ممنوعیت صدور چک های رمزدار و مزایای چک های تضمینی

 در پی ابلاغیه بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت صدور چک های رمزدار در ماه های آینده و جایگزینی آن با چک های تضمین‌شده، بانک سرمایه با صدور اطلاعیه ای خطاب به مشتریان این بانک، به تشریح مزایای چک های تضمین شده نسبت به چک های رمزدار پرداخت.

به گزارش فراسو، متن کامل اطلاعیه بانک سرمایهع به شرح زیر است:

به اطلاع مشتریان ارجمند می رساند به دستور بانک مرکزی در ماه های آتی صدور چک های رمزدار ممنوع شده و چک های تضمین شده جایگزین آن می گردد. در همین راستا مزایای چک های تضمین شده نسبت به چک های رمزدار به شرح زیر می باشد:
  • چک‌های تضمین شده دارای شناسه صیادی بوده و از طریق سامانه صیاد (پیچک) قابل استعلام هستند.
  • ذی‌نفع چک تضمین شده می‌تواند در زمان دریافت، با استفاده از شناسه ۱۶ رقمی و مراجعه به کلیه مبادی استعلامی چک، از جمله اینترنت بانک، همراه بانک، اپلیکیشن‌های موبایلی و به صورت پیامکی و از طریق سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، از صحت چک صادره اطمینان حاصل نماید. این در حالی است که ذی‌نفع چک رمزدار تنها با مراجعه به بانک صادرکننده می‌‌تواند از صحت آن اطمینان حاصل نماید.
  • چک‌های تضمین شده برخلاف چک‌های رمزدار محدودیت‌های جغرافیایی در محل صدور و نقدشوندگی را نداشته و در سراسر کشور قابل مبادله هستند.
  • چک تضمین شده در وجه شخص و حساب معین و به صورت غیرقابل انتقال صادر می گردد و افراد می‌توانند در مراودات تجاری خود چک تضمین شده را جایگزین چک رمزدار نمایند.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jBPPt6