امروز جمعه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تامین ارز ۶.۵ میلیارد دلاری برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا ۱۶ شهریور‌ ماه، در مجموع ۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو تامین کرده است.

به گزارش فراسو به نقل از مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، ۵ میلیارد و ۷۰ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی، یک میلیارد و ۴۵۳ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

طی مدت مذکور،  در مجموع ۲۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون دلار برای واردات بخش صنعت، ارز نیمایی و توافقی تامین کرده است. صنایعی که عمدتا این حجم ارز برای آنها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است. سهم ارز نیمایی از  کل ارزش تامین ارز گروه صنایع، ۱۶ میلیارد و ۵۳۷ میلیون دلار است و این عدد برای گروه واردات در مقابل صادرات، ۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون دلار و با نرخ توافقی بوده است.

بانک مرکزی همچنین ۷۶۴ میلیون دلار برای پاسخ به نیازهای خدماتی تامین کرده است.

این گزارش حاکی است، بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ براِی چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات مبلغ ۳۰ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار تامین کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/AoTK49