امروز سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
Description: Lavc58.54.100

وزیر کار: امکان تجمیع سرمایه‌های محدود مردمی در قالب تعاونی‌ها را فراهم می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در وزارت تعاون باید در جهت احقاق حقوق مردم و انجام وظایفی که قانون برای ما به صراحت ذکر کرده حرکت کنیم. نظارت‌ها را صحیح، بدون مداخله و شفاف انجام دهیم و امکان تجمیع سرمایه‌های محدود مردمی را فراهم کنیم.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «احمد میدری» در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور که امروز یکشنبه ۱۹ شهریور با حضور«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور کشورمان در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد از تلاش‌های «مرتضی فرهادی» پژوهشگر، محقق حوزه تعاون و استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی در تقویت فرهنگ تعاون تقدیر کرد.

وی اشاره کرد: استاد فرهادی توسعه را مهم‌ترین مسأله ایران امروز می‌داند و توجه به فرهنگ ملی برای خلق یک نظریه بومی مرتبط با توسعه ایرانی را ضروری دانسته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دکتر مرتضی فرهادی در زمانه‌ای که بسیاری از پژوهشگران درست یا نادرست، راه پیشرفت ایران را در الگوبرداری و تقلید از غرب میدانستند، از تقابل با فرهنگ بومی و سنتی انتقاد می‌کرد افزود: فرهادی بر این باور است که همه پژوهشگران باید نخست به زادگاه خود عشق بورزند.

میدری، توجه سیاستگذاران حوزه اقتصاد مردمی به راهکار‌های استاد فرهادی را مهم عنوان کرد و ادامه داد: روح تعاون در نظام اسلامی باید تقویت شود.

وی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی که دولت را موظف کرده روح برادری اسلامی و تعاون را بین همه مردم گسترش دهد و زمینه‌ساز آن باشد، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اقتصاد ما که خلأ دولت و بخش خصوصی را پر می‌کند تعاونی است‌. دولت به تنهایی قادر به تنظیم روابط بین تعاونی‌ها نبوده و هر زمان انسان‌ها کنار یکدیگر هستند، باید سیستم حقوقی، کارآمدی حل اختلافات بین آن‌ها به طور شفاف را داشته باشد.

میدری با بیان به شکایات مردم به سرعت رسیدگی کند و اجازه سوء استفاده از اموال عمومی را ندهد گفت: تقویت اقتصاد تعاونی به گسترش مشارکت مردمی و تنظیم مداخله دولت در اقتصاد کمک می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از ناتوانی ایجاد این نوع ارتباطات در بخش تعاون افزود: در بسیاری از موارد افرادی که حداقل سرمایه خود را در یک تعاونی کنار هم گذاشتند، زیان دیدند و خسارات بزرگی را تحمل کردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lgVfdt