امروز سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

تجلیل رئیس‌جمهور از استاد “مرتضی فرهادی”/تخصیص اعتبار برای حمایت پژوهشی از دانشجویان پژوهشگر در چارچوب نظریۀ فرهادی

رئیس‌جمهور در بخشی از جشنواره تعاونی‌های برتر کشور از مرتضی فرهادی پژوهشگر حوزه تعاون و استاد تمام مردم‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی تجلیل کرد.

به گزارش فراسو به نقل ازمرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور و «احمد میدری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی از جشنواره تعاونی‌های برتر کشور از تلاش‌های مرتضی فرهادی استاد تمام حوزه مردم‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی در ترویج فرهنگ تعاون تجلیل کردند.

استاد مرتضی فرهادی، متولد ۱۳۲۳، به سبب پژوهش‌های متعددش در حوزه مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی و به ویزه تدوین و گسترش نظریۀ «یاریگری» شناخته می‌شود.

تاکنون دو کتاب «فرهنگ یاریگری در ایران» و «واره: نوعی تعاونی سنتی کهن و زنانه در ایران» از آثار مرتضی فرهادی، به ترتیب در دوره‌های سیزدهم و بیستم انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شده‌اند.

کتاب انسان‌شناسی یاریگری در سال ۱۴۰۱ با ویرایش جدیدی توسط انتشارات حبله‌رود و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تجدید چاپ شد. این کتاب یک مدخل و ۱۰ مقاله است که هر ۱۰ مقاله علمی-پژوهشی بوده و در ژورنال‌های معتبر علوم اجتماعی منتشر شده‌اند.

 تخصیص اعتبار برای حمایت پژوهشی از دانشجویان پژوهشگر در چارچوب نظریۀ فرهادی

در پایان مراسم نکوداشت استاد فرهادی اعلام شد که در راستای ترویج مبانی نظری تعاون و یاریگری در اندیشه‌های دکتر مرتضی فرهادی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ ۵ میلیارد ریال برای حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی در قالب پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد و رسالۀ دکتری که در این سنت به انجام تحقیق بپردازند، تخصیص می‌دهد. دستورالعمل استفاده از این حمایت پژوهشی در کمیته‌ای متشکل از نماینده استاد فرهادی و نماینده پژوهشی وزارتخانه تدوین و به اطلاع عموم خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/CQSkLq