امروز جمعه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بانک مرکزی: کارکنان بانکها سال گذشته، ۹۱٫۶ همت وام گرفتند

بانک مرکزی گزارش تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری (اصل وام به همراه سود ) به کارکنان، مدیران و اعضای هیئت مدیره آنان در سال ۱۴۰۲ را طبق قانون منتشر کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ، بانک مرکزی گزارش مجموع مبالغ پرداخت‌شده (اصل وام به همراه سود ) بانک‌ها و موسسات اعتباری به کارکنان، مدیران و اعضای هیئت مدیره آنان در سال ۱۴۰۲ را بصورت تفکیکی منتشر نمود.
بانک مرکزی به استناد آیین نامه پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک ها، گزارش تسهیلات شبکه بانکی به کارکنان خود به تفکیک هر بانک را بر روی سایت بانک مرکزی بخش آمارهای بانکی به نشانی cbi.ir/simplelist/27455.aspx منتشر نمود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد باتوجه به ابلاغ دستورالعمل و آیین‌نامه بانک مرکزی در این خصوص، تسهیلات مزبور روند کنترل شده‌ای دارد.

بر اساس این گزارش  از مجموع ۲۹ بانک و موسسه اعتباری که اطلاعاتشان را به بانک مرکزی اعلام کرده اند، حجم کل تسهیلات پرداختی به ۹۱ تریلیون و ۵۹۸ میلیارد و ۳۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده است بررسی‌ها نشان می‌دهد باتوجه به ابلاغ دستورالعمل و آیین‌نامه بانک مرکزی در این خصوص، تسهیلات مزبور روند کنترل شده‌ای دارد.

سال گذشته، حجم کل تسهیلات بانکها و موسسات اعتباری به کارمندان خود به ۱۶۴ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان رسیده بود که در این میان بانک سپه با اعطای تسهیلات ۳۰ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومانی در رتبه نخست، بانک ملی با مجموع تسهیلات ۲۴ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومانی در رتبه دوم و بانک صادرات با ۱۷ هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات کارمندی در رتبه سوم قرار داشتند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4Oms2C