معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: «برای کاهش هزینهها و کاهش نیروی انسانی هیچ راهی جز هوشمندسازی پست نداریم.»
به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ محمود لیایی در گفت و گو با صداو سیما، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شرکت ملی پست همچنان زیان ده است؟ افزود: «خوشبختانه سال گذشته از حالت زیان دهی خارج شدیم و توانستیم به نقطه سر به سر برسیم و امیدواریم با توجه به افزایش هزینهها و تورم موجود، این مسیر ادامه پیدا کند.»
وی افزود: «امیدواریم با حمایتهای دولت چهادهم در بحث واقعی سازی تعرفهها و کمک به هزینه تمام شده شرکت ملی پست با توجه به این که شرکتی درآمد هزینه است و بودجه دولتی ندارد بتوانیم در مسیر سودآور شدن حرکت کنیم.»
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مهمترین اولویت کاری پست در دولت چهاردهم افزود: «خوشبختانه ریل گذاری خوبی صورت گرفته و نهضت هوشمند سازی در پست آغاز شده است و باید مدیران بعدی از این مسیر تبعیت کنند.»
لیایی افزود: «چارهای جز بحث هوشمندسازی در شرکت ملی پست نداریم ما برای کاهش هزینهها و برای استفاده کمتر از نیروی انسانی و با توجه به تکرارپذیر بودن فرآیندهای پستی ملزم هستیم از هوشمندسازی نهایت استفاده را بکنیم و شاید مدیران بعدی هم تفاوت روشهایی داشته باشند، اما قطعا باید از تحول دیجیتال و هوشمندسازی نهایت استفاده را کنند.»