امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

آموزش ۶ هزار کافرمای کارگاه‌های زیر ده نفر در قرارگاه آماک

رئیس مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش ۶ هزار کافرمای کارگاه‌های زیر ده نفر در قرارگاه آماک در دوره شش ماهه خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حبیب الله جلیلی» در نشست ۳۳۰ شورای عالی کار گفت: در طول ۶ ماه از عمر این قرارگاه  خوشبختانه با همراهی تشکل‌های کارگری و کافرمایی ساختار قرارگاه در استان‌ها تشکیل شد.
وی افزود: به‌صورت دوره‌ای جلسات آسیب شناسی وضعیت ایمنی کارگاه های استانی با حضور مدیران استانی، تشکل ها، اصناف، دانشگاهیان و بسیج برگزار و مصوبات مربوطه به دبیرخانه قرارگاه ارسال می شود.
جلیلی مهم ترین اقدام قرارگاه طی ۶ ماه گذشته را برگزاری برنامه تببینی قرارگاه آماک برای ۶ هزار کارفرمای کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر عنوان کرد.
رئیس مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در گام بعد با همراهی سازمان بهزیستی موفق به آموزش ۴ هزار زن سرپرست خانوار شدیم که حرکت موفق و اثرگذاری بود و رضایت زنان سرپرست خانوار را در پی داشت.
جلیلی با بیان اینکه در مرحله سوم با همراهی تشکل‌های ساختمانی در سراسر کشور ۱۰ هزار کارگر ساختمانی آموزش داده می شوند، گفت:
دغدغه جدی ما این است که بتوانیم سرفصل‌های آموزشی که کارگران بصورت عملیاتی با آنها روبرو هستند تدریس شود.
وی اظهار امیدواری کرد: این حرکت مؤ‌ثر و نتیجه بخش با توجه به رویکرد دولت چهاردهم توسط تشکل‌ها پیگیری شود تا با همراهی کارگران بتوانیم محیط کاری امن و ایمن را برای آنها فراهم آوریم.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gYbQal