به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی شرکت شاپرک، سید امیرحسین شبیری، مدیرعامل شاپرک در مراسم آغازین این پروژه (Kickoff meeting) که با حضور معاونان و مدیران شرکت برگزار شد، بر اهمیت استفاده بهینه از دادهها برای انجام عملیات نظارتی مانند کشف تقلب و مبارزه با پولشویی اشاره و تاکید کرد که بهبود در فرآیندها و به اشتراکگذاری دادهها با نهادهای بیرونی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
به گفته وی مباحثی از جمله حفظ محرمانگی دادهها، تعریف کسبوکارهای دادهمحور و تدوین گزارشهای عملیاتی بر روی رفتار مشتریان شبکه پرداخت، از جمله مواردی هستند که در قالب این پروژه باید مورد بررسی قرار بگیرند.
در ادامه این جلسه و پس از تشریح فرآیند کاری پروژه از سوی تیم مجری، مقرر شد ارزیابی شرکت برای شناسایی مسائل دادهای پر اولویت در هر یک از معاونتها و مدیریتهای مستقل، در دستور کار قرار گیرد، اکنون تمامی جلسات مصاحبه با معاونتها و مدیریتهای مستقل برگزار شده و اولویتبندی مسائل کلیدی حکمرانی داده در کمیته مدیریت داده در دست اقدام است.
قرارداد حکمرانی داده که در دی ماه سال ۱۴۰۲ بین شرکت شاپرک و دانشکدگان فنی دانشگاه تهران منعقد شده بود، به دلیل تغییرات سازمانی پیش آمده از آن تاریخ، به تعویق افتاد تا مفاد شرح خدمات آن بازبینی شود. بدین ترتبیب و طی بازنگری، موضوع و محدوده پروژه به نحوی تغییر یافت که پایه و اساس کاربردیتر و اجراییتری داشته باشد.